مسجد جامعی: سادس نقطه شروع بسیاری از اتفاقات خوب بوده است


عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا با توجه به سابقه بیست ساله سادس در عرصه خبر، علاوه بر تدوین تاریخ شفافی ، نشست‌های تخصصی برای تحلیل عملکرد و نقش سادس در عرصه رسانه برگزار شود.

به گزارش سادس، احمد مسجد جامعی عصر امروز با حضور در پایگاه خبری سادس به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس این پایگاه خبری از قسمت‌های مختلف سادس بازدید و به گفت و شنود با خبرنگاران پرداخت و در دیدار با علی متقیان – مدیرعامل پایگاه خبری سادس پیشنهاد داد که گزارشی از عملکرد ۲۰ ساله سادس تهیه شود.

وی با بیان این که زمانی که سادس «یک میلیونمین» خبر خود را منتشر کرد مقاله‌ای نوشتم تحت این عنوان که «سادس آبروی ما است»، گفت: سادس مبدع بسیاری از اتفاقاتی است که حالا در رسانه‌ها و به‌خصوص پایگاه خبری‌ها مرسوم شده است به گونه‌ای که در آن زمانی که سادس فعالیت خود را آغاز کرد، ما گروه‌های خبری تخصصی تحت عنوان سرویس میراث فرهنگی، مجلس و غیره نداشتیم و این موضوع اولین بار در پایگاه خبری سادس باب شد و حالا به یک امر طبیعی در سایر رسانه‌ها تبدیل شده است.

مسجد جامعی با تاکید بر این که سادس نقطه شروع بسیاری از اتفاقات خوب بوده است، اظهارکرد: این فروتنی و تواضع سادس نباید موجب شود که تجربیات ملی این پایگاه خبری مغفول بماند.

وی افزود: دانشجویان بی‌تجربه‌ای که فعالیت رسانه‌ای نیز نداشتند نقطه عطفی به نام سادس ایجاد کردند و باید بگویم سادس در قسمت عکاسی و خبر تجربیات خوبی دارد و جزو معتبرترین پایگاه خبری‌ها است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که من برای جایزه تهران فعالیت تمامی رسانه‌ها را در خصوص موضوع پلاسکو بررسی کردم و دیدیم که سادس در موضوع پلاسکو بیشترین عکس، خبر ، تحلیل  و غیره را داشته و این در حالیست که سادس در تهیه خبر در آن بخش مشکل نیز داشت، گفت: این گونه فعالیت رسانه‌ها سبب می‌شود که جامعه آگاه شود و احساس بی پناهی در حوادث نکند.

وی پیشنهاد داد که پایان‌نامه‌هایی در مورد پایگاه خبری سادس نوشته شود و از پایان‌نامه‌هایی که در مورد سادس بوده نیز استفاده شود.

مسجدجامعی همچنین با اشاره به نقش تاثیر گذار سادس در اتفاقات مهم گفت: لازم است که تاریخ شفاهی پایگاه خبری سادس نیز ثبت شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: با توجه به نقش سادس، در دو دهه اخیر برگزاری نشست برای عملکرد و تحلیل عملکرد و نقش سادس برگزار شود.

به گزارش سادس، همچنین احمد مسجد جامعی با اهدای یک تابلو به مدیریت سادس یک دست نوشته نیز ارائه کرد که در آن نوشته بود «دو دهه از تاسیس پایگاه خبری دانشجویان ایران گذشته و پایگاه خبری که در زمان تاسیس، اتصال آن به دانشجویان با دیده شک و تردید نگریسته می‌شد حالا پس از دو دهه از ارزشمندترین و پر مراجعه ترین‌ها است و این مهم ما را وا می دارد که همت یاران قدیم و جدید را تحسین کنیم.

طلوع یک پایگاه خبری بنای شب یلدای شام جعل و صبح آگاهی است.»

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *