فعالیت آلاینده واحدهای آبکاری از مهم‌ترین خطوط قرمز محیط زیست است


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از شناسایی سه واحد آبکاری آلاینده در گشت و پایش ماموران اجرای این اداره خبر داد.

الهه بیگی در گفت و  گوبا سادس افزود: کارشناسان و ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در پی گشت و پایش در سطح شهرستان، سه واحد آبکاری آلاینده که با تخلیه  پساب خام و تصفیه نشده به محیط پیرامون، موجب آلودگی آب و خاک شده‌اند را  شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی ناشی از فلزات سنگین از جمله کروم، سیانور و غیره موجود در پساب واحدهای آبکاری یکی از خطرناک ترین آلاینده‌های محیط زیستی است، اظهارکرد: در صورت عدم حذف آن‌ها از پساب، ضمن ورود فلزات سنگین به آب‌های زیرزمینی و خاک، خطرات بالقوه‌ای برای انسان‌ها و سایر موجودات به همراه دارد .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: متاسفانه بعضی از مسئولان  واحدهای آبکاری به دلیل ناآگاهی و یا هزینه‌های بالای احداث سیستم‌های تصفیه پساب نسبت به انجام این مهم کوتاهی می‌کنند.

بیگی با بیان اینکه فعالیت غیرمجاز و آلاینده واحدهای آبکاری یکی از مهم ترین خطوط قرمز محیط زیست است،اظهارکرد: پایش و شناسایی و برخورد با  واحدهای آلاینده از جمله آبکاری‌ها  براساس قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست، در دستور کار این اداره قرار دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *