منطق ما صلح، اخوت و برادری است به ویژه در برابر کشورهای جهان اسلام

 رئیس‌جمهور گفت: ما در برابر تهدید، تهدید می‌کنیم و در برابر تجاوز دست متجاوزان را قطع می کنیم ولی منطق ما صلح، اخوت و برادری است به ویژه در برابر کشورهای جهان اسلام.
 به گزارش سادس به نقل از رویکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم روز ارتش گفت: ما در یک دستمان کتاب و منطق و تدبیر و عقلانیت و در دست دیگرمان شمشیر است و این دو را در کنار همدیگر می‌بینیم.

وی با بیان اینکه قدرت سخت و قدرت نرم و قدرت گرم با قدرت سرد در کنار هم هستند، اظهار داشت: اگر نیروهای مسلح به دنبال آن هستند تا متجاوزی که دست به سوی منافع ملی ما دراز کرده است را دستش را قطع کنند، دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ماست.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: همانطور که نیروهای مسلح در هشت سال جنگ از حقوق ما دفاع کردند، دیپلمات‌های ما هم از حقوق ما دفاع کرده و می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه در مذاکرات مبنا این بود که قدرت نظامی ما حفظ و در برابر انواع توطئه‌هایی که وجود دارد تقویت کردند، تصریح کرد: آنکه که می‌گوید قدرت سخت نباید وجود داشته باشد، ساده‌لوح است و آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهی کوته‌بینانه دارد.

وی با تاکید براینکه ما در داخل یک کشتی و در داخل یک نظام هستیم، خاطرنشان کرد: در درون این کشتی یک نفر آن را فرماندهی می‌کند و ما دارای یک نفر هستیم، یک دولت وجود دارد و ما یک قانون واحد داریم. همه در کنار هم هستیم ولو آنکه در گفتار و رفتار یکی نباشد ولی اهدافمان یکی است که پایان دستاوردش هم حفظ حقوق، مصالح و اقتدار ملی است.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به سخنرانی چند روز پیشش در نشست سران کشورهای اسلامی ابراز داشت: من به صراحت اعلام می‌کنم همانطور که چند روز پیش هم در حضور سران کشورهای اسلامی گفتم که قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان و کشورهای جهان اسلام نیست.

روحانی ادامه داد: ما قدرت آنها را قدرت خود می‌دانیم و قدرت‌مان را قدرت کشورهای اسلامی می‌دانیم.

وی یادآور شد: من به سران کشورهای اسلامی گفتم آن روز که دروازه‌های بغداد در برابر تروریست‌ها در حال خطر و سقوط بود، این ایران بود که به ندای دولت، ملت و ارتش عراق پاسخ مثبت داد و از دروازه بغداد و حرمین اهل بیت دفاع کرد و آن روز که دمشق در حال خطر بود دولت و نیروهای مسلح ایران بودند که به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با فرستادن مستشاران ایرانی از پایتخت شامات و حرمین اهل بیت دفاع کردند.

رئیس جمهور اضافه کرد: من در آنجا گفتم اگر پایتخت‌های شما هم در برابر تروریسم و صهیونیست در خطر باشد و شما احساس خطر کنید این جمهوری اسلامی ایران است که به ندا و خواست شما پاسخ مثبت می‌دهد.

روحانی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کند در میان ملت، دولت و نیروهای مسلح‌ ما شکافی وجود دارد، عنوان کرد:‌ما انگشتان یک دست و از یک پیکر بلند هستیم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشور و منافعمان دفاع می‌کنیم و به توطئه‌گران می‌گوییم قدرت نیروهای مسلح ما نه علیه همسایگان جنوبی، شمالی و غربی است بلکه برای دفاع از ایران است و بازدارندگی فعال.

وی ادامه داد: البته ما در برابر تهدید، تهدید می‌کنیم و در برابر تجاوز دست متجاوزان را قطع می کنیم ولی منطق ما صلح، اخوت و برادری است به ویژه در برابر کشورهای جهان اسلام.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در پایان از خداوند اقتدار و وحدت منسجم‌تر نیروهای مسلح و عزت و سلامتی فرماندهی نیروهای کل قوا را آرزو کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *