شرکت ۱۱ میلیون دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از شرکت بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه کشور در بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش سادس، علیرضا کاظمی درآئین برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی که هم‌زمان با سراسرکشور درآموزشگاه بدری برهانی منطقه ۸تهران و با شعار شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب برگزار شد، اظهارکرد: شوراهای دانش‌آموزی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که زمینه مسئولیت‌پذیری دانش آموزان در جامعه را مهیا می‌کند و یکی از کارهای ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: شوراهای دانش‌آموزی کاری تشریفاتی نیست بلکه برکات متعددی برای جامعه دارد از اقدامات پرورشی و تربیتی تا ارتقای مهارت‌های مختلف اجتماعی از دستاوردهای شوراها است لذا براساس پیام وزیرآموزش‌وپرورش باید شوراهای دانش‌آموزی را بیش ‌ازپیش جدی بگیریم.

کاظمی تصریح کرد: یکی از موقعیت‌ها و فرصت‌های خوب و بی‌نظیر تربیتی شوراها هستند و خوشبختانه امروز بستر این تشکل در دل نظام تعلیم و تربیت به‌خوبی شکل‌گرفته است.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، وی از تشکیل ۱۸انجمن در دل شورای دانش‌آموزی خبرداد و خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب بیان ‌شده است شوراهای دانش‌آموزی زمینه حضور دانش آموزان در عرصه‌های مختلف؛ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی، هنری و… فراهم می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد:کسانی که در این انتخابات رأی می‌آورند و به عضویت شورا درمی‌آیند بحث گفتمان انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های انقلابی ازجمله توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار خواهند داد.

وی اظهار کرد: امسال شورای دانش‌آموزی با همکاری سایر تشکل‌ها ازجمله تشکیلات پیشتازان، انجمن اسلامی، هلال‌احمر، بسیج دانش‌آموزی، به مناسبت چهلمین سال تأسیس بسیج دانش‌آموزی ۴۰هزار یادواره بانام و یاد ۴۰هزار شهید در ۴۰هزار مدرسه برگزار خواهند کرد.

کاظمی یادآور شد: آنچه دانش آموزان را برای زندگی آینده آماده می‌کند فقط درس خواندن نیست بلکه تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که تمام مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان می‌آموزد لذا باید به این فعالیت اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: دانش آموزان باید مطالبه گر باشند و آنچه را که به آن نیازمندند به مدیران و مسئولین منتقل کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مجلس دانش‌آموزی از دل شوراها شکل می‌گیرد و به ایفای نقش می‌پردازد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: مدیران در خط اول تعامل بادانش آموزان قرار دارند لذا باید بسیاری از مسئولیت‌ها را به دانش آموزان واگذار کنند زیرا دانش‌آموز می‌تواند یک معلم یار و یا یک پلیس یار خوب و…. باشد، بنابراین باید به دانش آموزان نقش‌های مختلف داده شود تا در آینده جامعه‌ای سعادتمند داشته باشیم.

کاظمی از مشارکت بیش از ۱۱میلیون دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور خبر داد و افزود: هم‌زمان در ۱۱۰هزار واحد آموزشی کشور انتخابات شوراهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *