نماینده شهرضا : استانداری‌ها و فرمانداری‌ها کار موثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نکردند


نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت که استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن تکالیفی بر عهده داشتند اما شاهد اقدامات موثری در این زمینه نبودیم.

به گزارش سادس، سمیه محمودی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان طرح سوال خود از وزیر کشور در خصوص دلایل عدم برنامه ریزی مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی به بیانات رهبری در مورد آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: وزیر کشور به عنوان جانشین رئیس شورای اجتماعی باید بگوید که استانداری‌ها با فرمانداری‌ها چه اقدامات موثری در زمینه مقابله با آسیب ‌های اجتماعی انجامدادند و نتیجه آن چه بوده است.

وی افزود: مجلس در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم دولت را مکلف کرد طبق قوانین مربوطه برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کند به گونه‌ای که آسیب‌های اجتماعی در انتهای برنامه ۲۵ درصد کاهش یابد.

محمودی ادامه داد:‌عدم موفقیت دولت در ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در مناطق محروم باعث شده نتوانیم نسل جوان را در مسیر زندگی سالم یاری کنیم. در این زمینه نقش مجمع‌های تحت مدیریت وزارت شکور خصوصا در حوزه نظارتی بیش از پیش احساس می‌شود و انتظار از وزارت کشور تقویت ساختار وزارت خانه بوده که محقق نشده است.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه بالغ بر ۳ میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد که درصد قابل توجهی از آنها فاقد درآمد بیمه هستند افزود: تکالیفی در این زمینه بر عهده استانداری‌ها و فرمانداری‌ها است اما متاسفانه شاهد اقدامات موثری در این زمینه نبودیم.

ادامه دارد

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *