توضیحات معاون استاندار تهران درباره افزایش قیمت نان و بخشنامه ابلاغی


معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران درباره بخشنامه ساماندهی نانوایی‌ها و افزایش قیمت نان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سادس، امامی امین در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران در خصوص بخشنامه افزایش قیمت نان گفت: ظرف حدود ۵ سال گذشته افزایش قمیت نان به صورت بخشنامه‌ای نداشتیم ولی به جهت افزایش هزینه‌ها اداره نانوایی‌ها با مشکلاتی مواجه شده بود و متاسفانه شاهد یک کم فروشی در این بخش بودیم.

وی افزود: اخیرا متاسفانه شاهد افزایش خودسرانه قیمت‌ها هستیم و بعضا برخی از نانوایی‌ها قیمت نان را افزایش دادند براساس بخشنامه ستاد تنظیم بازار کشور که ابلاغ شده است ممکن است علیرغم افزایش قیمت نان در بسیاری از نانوایی‌ها قیمت کاهش پیدا کنند چرا که با ابلاغ این بخشنامه ساماندهی نانوایی ها محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: توجیه ابلاغ این بخشنامه این است که چند سال است که قیمت نان افزایش پیدا نکرده و با توجه به افزایش هزینه‌ها شاهد افزایش خودسرانه قیمت‌ها بوده‌ایم. اما برای ساماندهی نانوایی‌ها مقرر شد از روز شنبه اکیپ‌های بازرسی ضمن مراجعه به نانوایی ها، قیمت‌هایی که براساس مصوبه نیستند با آنها برخورد قضایی صورت گیرد و قطعا این برخورد در محل صورت می‌گیرد.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: این بخشنامه افزایشی در قیمت‌ها خواهد داشت اما در حقیقت ساماندهی نانوایی‌ها در استان تهران انجام خواهد شد و به این ترتیب امیدواریم که با ورود جدی به این موضوع ، نان در استان تهران ساماندهی شود. به هیچ عنوان افزایشی در قیمت حمل و نقل نداشتیم و قیمت حمل و نقل مصوبه خود را دارد و بابت افزایش آن دولت یارانه پرداخت می‌کند.

امامی امین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ساماندهی بازار پوشاک در سطح استان تهران گفت: بعضا در سطح بازار شاهد بی نظمی در عرضه کالا و قیمت عرضه کالا هستیم به شکلی که در فروشگاه‌های عرضه لباس برخی اتکیت بر روی اجناس زدند و بر روی برخی دیگر اجناس اتیکیت نصب نشده همچنین برخی حاشیه سود بالای دارند و دلیل آن عدم نظارت دقیق به قیمت عرضه کالا است.

امامی امین در خاتمه تاکید کرد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مقرر شد در مورد البسه ، کیف و کفش و مواد غذایی ضمن اعمال نظارت و کنترل قیمت‌ها تلاش شود وضعیت موجود ساماندهی شود به شکلی که اتکیت گذاری بر روی تمامی کالاها انجام شود و هر واحدی که این اتکیت‌ها را نصب نکند مرتکب تخلف شده وباید با آن برخورد شود. همچنین حاشیه سود تولید تا مصرف نیز باید عدد منطقی باشد و تحقق این امر نیازمند نظارت دقیق است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *