اعلام وصول لایحه حمایت از حیوانات در مجلس


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشاهده مواردی از حیوان آزاری در مناطق مختلف کشور گفت: لایحه حمایت از حیوانات به مجلس شورای اسلامی ارسال و اعلام وصول شده است و با تصویب مجلس با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش سادس اصغر دانشیان امروز در حاشیه تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل  با بیان اینکه یکی از مشکلات این سازمان کمبود محیط‌بان است، گفت: تعداد محیط‌بانان در ایران بسیار کمتر از میانگین جهانی است. برای هر ۱۰ هزار هکتار در دنیا یک محیط‌بان وجود دارد در حالی که این رقم در ایران برای هر ۲۰ هزار هکتار یک محیط‌بان است.

وی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل با سازمان امور اداری و استخدامی کشور تفاهمنامه‌ای منعقد شده است تا هر سال ۳۰۰ نفر جذب حفاظت محیط‌ زیست شود،اظهارکرد: به‌مدت ۱۰ سال این تفاهمنامه اجرا شده است و سالانه ۲۵۰ محیط‌بان و ۵۰  کارشناس جذب سازمان خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مجوزهای لازم و دستور رئیس جمهوری برای افزایش حقوق شاغلان در سازمان محیط‌ زیست اخذ شده است و در صورت تامین اعتبار دریافتی کارکنان این سازمان ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دانشیان با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، گفت: شورای نگهبان ایراداتی به این مصوبه مجلس وارد کرده است که با رفع آن حمایت از محیط‌بانان قانونی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌ زیست افزود: واقعیت این است که به اندازه شعاری که برای حفاظت از محیط زیست می‌دهیم،عمل نکرده‌ایم و اگر به همین منوال عمل کنیم در آینده نه چندان دور به جای ماهی از دریاها و دریاچه‌ها باید پلاستیک صید کنیم.

وی افزود: ریختن زباله در طبیعت در کشورهای توسعه یافته جرم تلقی می‌شود اما در ایران به‌راحتی عموم مردم زباله‌های خود را در طبیعت می‌ریزند و باعث آلوده شدن محیط‌ زیست می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌ زیست مدیریت پسماندها را یکی از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت: باید با فرهنگسازی مدیریت پسماند را از داخل خانه‌ها شروع  و اقدام به تفکیک زباله از مبدا کرد.

دانشیان با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه  آحاد مردم  و تعدی به آن تعدی به حق و حقوق نسل‌های آینده است، اظهار کرد: همه باید با محیط‌ زیست مهربان باشیم و برای حفاظت از آن تلاش کنیم چرا که حاکمیت و دولت به‌تنهایی نمی‌تواند آن طور که باید در حفاظت از محیط زیست موفق عمل کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر برای ارایه خدمت بهتر به مردم، سرمایه‌گذاران و ارباب رجوع بیش از ۹۴ درصد اختیارات سازمان به مدیران کل استان‌ها تفویض شده و با این اقدام  علاوه بر کاهش هزینه و اتلاف وقت فرایند زمان صدور مجوزها نیز کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: با این اقدام سازمان در طول یک سال گذشته پرونده ۲۰۰ طرح بزرگ در کشور که سالیان سال بدون جواب مانده بود تعیین تکلیف شده و ضمن تحقق توسعه پایدار، اشتغال‌زایی خوبی در کشور انجام شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *