دین‌محمدی: این استقلال مدعی قهرمانی نیست/ از دیاباته چیزی ندیدم


سیروس دین محمدی

پیشکسوت استقلال معتقد است که شرایط آبی‌پوشان در صورتی بهتر می‌شود که بازیکنان این تیم عملکردشان را تغییر دهند.

سیروس دین‌محمدی، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با سادس درباره عملکرد این باشگاه در دو هفته ابتدایی لیگ برتر که با کسب یک امتیاز همراه بود،‌ اظهار کرد: به نظرم اگر می‌خواهیم اثر استراماچونی بر روی عملکرد استقلال را ببینیم، باید از هفته پنجم به بعد تیم را بررسی کنیم. به همین دلیل باید صبور باشیم و زود قضاوت نکنیم. البته باید به این نکته اشاره کنم که هیچ چیزی از استقلال در این دو هفته ندیدیم و این تیم هیچ کار تاکتیکی‌ای نداشت.

او افزود: فقط کار فردی در استقلال دیده می‌شد و مالکیت توپ در مقابل فولاد بهتر شده بود. نکته مثبت دیگر، عملکرد خوب خط دفاعی‌ استقلال بود و سیاوش یزدانی نشان داد که می‌تواند آینده خوبی در استقلال داشته باشد. در مورد دیاباته هم باید بگویم که او با این که فیزیک خوبی برای خط حمله داشت اما چیزی نشان نداد.

این پیشکسوت استقلال درباره عصبانیت استراماچونی پس از دو دیدار هفته اول مقابل ماشین‌سازی و فولاد، بیان کرد: انتظار من این است که استراماچونی را در این زمینه‌ها حرفه‌ای‌تر ببینیم و او با آرامش بیشتری با افراد برخورد کند. تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده است که استراماچونی چنین برخوردهایی از خود نشان دهد.

دین‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال می‌تواند مدعی قهرمانی لیگ برتر باشد، توضیح داد: با این شرایطی که در این دو بازی دیدم، استقلال نمی‌تواند مدعی باشد. بازیکنان استقلال باید در عملکردشان تغییر ایجاد کنند و به اعتقاد من باید دوندگی بیشتر داشته باشند. باید واقع‌بین باشیم، با این شرایط سخت است که استقلال را مدعی قهرمانی دید.

او در ادامه درباره نیازهای استقلال برای تبدیل شدن به تیمی بهتر، اظهار کرد: استقلال یک دفاع وسط باتجربه و دو فروارد می‌خواهد. هافبک‌های استقلال خوب هستند و نیاز چندانی به هافبک دیگری ندارد. میلیچ هم که فعلا بازی نکرده تا ببنیم چه کیفیتی دارد، دیاباته هم که تاکنون عملکرد خوبی از خود نشان نداده است و شاید نیاز به زمان بیشتری دارد.

دین‌محمدی با بیان این که مدیران استقلال باید راجع به این واکنش‌های استراماچونی با او صحبت کنند، گفت: استراماچونی باید توجیه شود که استقلال دو بار قهرمان آسیا و دو بار هم نایب قهرمان آسیا شده و تیم بزرگی است. مدیران استقلال باید او را توجیه کنند چون این حرکاتش جالب نیست. نمی‌شود که به خاطر نتایج بد چنین واکنش‌هایی نشان داد؛ این بهانه خوبی نیست.

او در ادامه پس از این که ادعای رسانه ایتالیایی درباره مشکل استراماچونی برای خروج از کشور را شنید، تصریح کرد: این مشکل به مدیریت باشگاه برمی‌گردد و به مسائل فوتبالی ربطی ندارد. باشگاه باید این مشکل را حل کند.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پایان در پاسخ به این سوال که چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی در لیگ برتر می‌داند، اظهار کرد: من معتقدم که چهار تیم سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و شهر خودرو خیلی تیم‌هایی خوبی هستند. این چهار تیم سطح بالایی ارائه کردند. باقی تیم‌ها هم بد نبودند مانند پارس جنوبی که این هفته خوب بازی کرد و نساجی هم عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد و احتمالا شرایط بهتری نسبت به فصل قبل خواهد داشت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *