رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای در سواحل دریای خزر طی امروز (۹ شهریور ماه) از بارش باران و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با سادس اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۹ شهریور ماه) تداوم بارش را در استان‌های ساحلی دریای خزر داریم که بیشترین مقدار بارش در استان‌های گیلان و مازندران است همچنین دریای خزر نیز در این روز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: امروز و فردا (۹ و ۱۰ شهریور ماه) کاهش دما  بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد در این نواحی رخ می‌دهد همچنین طی امروز به سبب عبور امواج تراز میانی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و برخی نقاط استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان به‌ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی فردا و پس فردا (۱۰ و ۱۱ شهریور ماه) از شدت بارش در سواحل دریای خزر کاسته می‌شود ولی همچنان در بعضی ساعات بارش پراکنده در این مناطق رخ می‌دهد. در ساعت بعد ازظهر این دو روز نیز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

وظیفه افزود: طی روز سه‌شنبه (۱۲ شهریور ماه) با نفوذ جریانات خنک شمالی دوباره تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد همچنین در این روز در استان‌های خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعت بعد ازظهر رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه (۱۳ شهریور ماه) نیز بارش پراکنده در سواحل دریای خزر خواهیم داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، شرق خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید و در برخی ساعات خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: فردا و پس فردا (۱۰ و ۱۱ شهریور ماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بیشترین دمای پایتخت فردا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان ۳۳ و ۲۳ درجه سانتیگراد و پس فردا در گرم ترین زمان ۳۲ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *