افزایش سرانه فضای سبز منطقه 17 در آینده نزدیک


شهردار منطقه 17 تهران با اشاره به احداث فضای سبز در زمینی به مساحت 1700 متر در ضلع شرقی امامزاده حسن واقع از افزایش سرانه فضای سبز این منطقه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سادس، کلهر امروز در یک نشست خبری در تشریح آخرین اقدامات انجام شده شهرداری منطقه 17 گفت: مهمترین ظرفیتی که در منطقه 17 ظرف سال‌های اخیر ایجاد شده زمین‌های آزاد شده ناشی از انتقال خط آهن تهران – تبریز به زیر زمین بوده، با توجه به مشکلاتی که در سرانه‌های خدماتی منطقه داشتیم آزاد شدن این زمین‌ها ظرفیت بسیار ارزشمندی را برای توسعه سرانه‌های خدماتی فراهم کرده است.

وی افزود: در زمین‌های آزاد شده ناشی از این طرح مقرر شده طرح نیلوفری که طرحی جامع و کامل و فرامنطقه‌ای است اجرایی شود. زمین‌های موجود به عرض 50 متر و طول 8 کیلومتر می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. بخشی از اجرای طرح نیلوفری برای این زمین‌ها آغاز شده که امیدواریم گام موثری در تامین سرانه‌های خدماتی منطقه 17 باشد.

وی ادامه داد: احداث استخرهای دوقلوی “آدم و حوا” یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه برای افزایش سرانه‌های ورزشی بوده است. استخر حوا برای بانوان در حال حاضر به افتتاح رسیده و استخر آدم ویژه آقایان نیز در شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید. این استخرهای دوقلو که به نوعی پروژه‌ای بی نظیر حتی در تهران محسوب می‌شود با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است.

شهردار منطقه 17 در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات حمل و نقلی منطقه اشاره کرد و افزود: در ایستگاه مترو زمزم مشکلاتی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود داشت که به زودی این مشکلات حل و فصل خواهد شد. محور زمزم بسیار حائز اهمیت است چرا که بازار کاشی و سرامیک در این محور قرار گرفته است.

وی افزود: مجموعه سینمایی در حد باغ کتاب به همراه شهر بازی در منطقه در حال تکمیل است که قطعا با راه اندازی آن شاهد تحول بسیار خوبی در سرانه‌های فرهنگی منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نیلوفری باید 49 کلاس توسط شهرداری تملک شود، افزود: اعتبار مورد نیاز برای تملک این پلاک‌ها 50 میلیارد تومان است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه بهره بگیریم.

به گفته کلهری، شهرداری منطقه 17 در توافقی با اوقاف با صدور مجوز ساخت پاساژ در ضلع غربی امامزاده حسن موافقت کرده تا بدین ترتیب 23 پلاک در ضلع شرقی امامزاده حسن به شهرداری تهران واگذار شود تا این زمین‌ها جهت افزایش سرانه فضای سبز منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد. در محله امامزاده حسن مشکلات بسیاری در حوزه سرانه فضای سبز وجود داشت که با این توافق که حدود 20 سال معطل مانده بود می‌توانیم گام بسیار ارزشمندی را برداریم.

وی ادامه داد: خط آهن تهران – تبریز مدت‌ها دغدغه و مطالبه مردم بود چرا که مزاحمت‌های بسیاری در حوزه‌هایی همچون محدودیت دسترسی‌ها، سر و صدا و دو نیم کردن محله‌ها به همراه داشت. خط آهن تهران – اهواز نیز شرایط مشابهی دارد. در گذشته مذاکراتی آغاز شده اما مشکلات فنی و مالی برای انتقال این خط آهن به زیر زمین وجود دارد لذا تا به امروز به نتیجه‌ای نرسیده است اما این یک مطالبه به حق مردم است و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.

شهردار منطقه 17 در خصوص احداث پارکینگ و کمبود پارکینگ در این منطقه گفت: بی تردید ما برای احداث پارکینگ در منطقه به متقاضیان کمک می‌کنیم. چرا که این موضوع در منطقه 17 ضروری به نظر می‌رسد. شهروندان باید املاک خود را طوری طراحی کنند که در خود مجموعه موضوع تامین پارکینگ محقق شود اما اگر در موارد استثناء ساخت پارکینگ امکان پذیر نباشد برابر ضوابط در همان محدوده باید تامین پارکینگ انجام شود که این کار با نظارت شهرداری انجام می‌شود.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی موجود در منطقه 17 و تلاش شهرداری برای کاهش آسیب‌ها گفت: اینکه برخی محلات منطقه 17 به لحاظ آسیب‌های اجتماعی برجسته شوند کار درستی نیست و حقیقت هم ندارد. ما تلاش کردیم با ورود موثر در برخی شاخص‌ها همانند ایجاد اشتغال و کارآفرینی هدفگذاری مناسبی در این مسیر داشته باشیم. در همین راستا راه اندازی واحد دانشگاهی علمی کاربردی محقق شده است. ما در منطقه 17 دانشگاهی نداشتیم لذا بر اساس تفاهم‌نامه‌ای دانشگاه علمی کاربردی در این منطقه مستقر شده و از این ترم دانشجو می‌گیرد. همچنین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دو مرکز کارآفرینی ویژه بانوان در شمال و جنوب منطقه احداث کردیم.

وی ادامه داد: 30 دستگاه در تهران و در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارند و قطعا شهرداری نمی‌تواند در تمامی حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی اقدامات موثر انجام دهد اما با ایجاد تعامل و همکاری تلاش دارد از افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و در مرحله بعد کاهش آنها را پیگیری کند.

وی در خصوص سرانه فضای سبز منطقه 17 نیز گفت: در حال حاضر 62 پارک در منطقه وجود دارد و سرانه فضای سبز منطقه 3.4 است اما در محله امامزاده حسن این سرانه 2.2 است که امیدواریم با اجرای توافقنامه با اوقاف و زمینی که به مساحت 1700 متر در ضلع شرقی امامزاده حسن به فضای سبز تبدیل شود سرانه فضای سبز این محله و در مجموع منطقه را افزایش دهیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *