دو علت اصلی مرگ و میر تهرانی‌ها در بهار ۹۸

بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دستگاه تنفسی از دلایل اصلی مرگ‌و میر تهرانی‌ها در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ بود.

به گزارش سادس، ثبت‌احوال استان تهران در گزارشی از سه ماهه نخست سال ۹۸  اعلام کرد:در بهار سال جاری ۱۴ هزار و ۱۲ نفر در استان تهران به دلایل مختلف فوت کردند که آمار دقیق آن به تفکیک در فروردین ۴۴۴۵نفر، در اردیبهشت ۴۹۲۶ و خرداد ۴۶۴۱ بوده است.

بیشترین عامل مرگ و میر در استان تهران بیماری‌های قلبی و عروقی با سهم حدود ۴۳ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش یا افزایش و  بیماری‌های دستگاه‌ تنفسی با حدود ۱۴ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش و افزایش همراه بود.

در جایگاه سوم و چهارم این رتبه بندی، بیماری‌های عفونی و انگلی و سرطان و تومورها با سهم درصدی حدود ۱۰ درصد با اندکی کاهش و افزایش در ماه‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

 در این گزارش آمده است که عوامل دیگری مانند حوادث غیرعمدی، بیماری دستگاه ادراری و تناسلی، ناهنجاری‌های مادرزادی، بیماری‌های دوران حول تولد، بیماری‌های خون‌ساز و دستگاه ایمنی، بیماری‌های غدد، تغذیه و متابولیک، بیماری‌های روانی و اختلال رفتاری، بیماری‌های سیستم عصبی، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، علائم و حالا بد تعریف شده و سایر موارد نیز از دلایل مرگ‌ومیر تهرانی‌ها بوده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *