آموزش به بیش از ۲ میلیون دانش آموز در هلال احمر


رییس جمعیت هلال احمر از آموزش بیش از دو میلیون دانش‌آموز در طرح دادرس خبر داد.

به گزارش سادس، دکتر پیوندی در مراسم اختتامیه مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات آماده در بخش پسران با اظهار امیدواری نسبت به گسترش طرح دادرس و ارائه خدمت شایسته به کشور، گفت: حوادث تلخ زیادی در کشور رخ داده است که سیل اخیر، زلزله کرمانشاه، زلزله بم و… از جمله آنها است. در دل این حوادث تلخ، شیرینی خاصی هم وجود دارد. در فروردین امسال شاهد سیلی ویرانگر بودیم که موجب شد بسیاری از هموطنانمان خانه و کاشانه خود را از دست بدهند، اما این سیل به سیل مهربانی تبدیل شد و همدلی، محبت و برادری را میان تمام ملت ایران مستحکم کرد.

وی همچنین با اشاره به علت و تاریخچه شکل‌گیری طرح دادرس، گفت: ۱۵ آذر سال ۹۱ در شین‌آباد اتفاق بدی افتاد و ۲۷ دانش‌آموز در آتش سوختند و متاسفانه دو نفر از آنها جان خود را از دست دادند. ۲۵ نفر دیگر هم با وجود انجام عمل‌های متعدد همچنان آثار جراحت آتش‌سوزی را در صورت و بدن خود دارند. پس از آن اتفاق بود که هلال‌احمر به این فکر افتاد تا فعالیتی آموزشی در مدارس شکل دهد تا دانش‌آموزان برای سلامت خود و مواجهه با مخاطرات آماده شوند. در همین زمینه طرح دادرس از سال ۹۲ در مدارس آغاز شد و امسال برگزاری هفتمین دوره آن را شاهد هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار آموزش‌دیدگان در طرح دادرس گفت: بیش از دو میلیون دانش‌آموز در این طرح آموزش دیده‌اند و این میزان بسیار قابل قبول است. نسلی این آموزش‌ها را فرا گرفته که قرار است سالها زندگی سالم داشته و به کشور خدمت کنند.

وی با بیان اینکه طرح ملی دادرس توسعه کمی و کیفی می‌یابد، تاکید کرد: طرح دادرس به ما کمک می‌کند استعدادهای برتر را کشف و به جامعه معرفی کنیم. دادرس به گروهی آموزش می‌دهد که می‌توانند پایه‌گذار فردای ایران اسلامی باشند و امیدوارم با گسترش این طرح بتوانیم محیط با نشاطی را فراهم کنیم و با کمک یکدیگر جامعه‌ای دوست داشتنی را رقم بزنیم و امیدوارم با کمک شما، سرپرستان تیم‌ها و داوران، مدیران و داوطلبان بتوانیم این طرح را گسترش دهیم.

شهاب الدین صابونچی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: فعالیت های مرتبط با این دوره طرح دادرس از حدود ۱۰ ماه پیش آغاز شد و ۷ مهر ۹۷ هفتمین دوره طرح دادرس را آغاز کردیم. این طرح در ابتدا با چند ماه آموزش های طرح ملی و سپس مسابقات آماده در مراحل مختلف آغاز شد و خوشحالیم با برنامه ریزی و تلاش هلال احمر مازندران، مرحله کشوری را در بخش پسران برگزار کرده و اختتامیه متفاوتی هم داشتیم.  زمانی اینکه در فضایی جدید تمام ۳۱ استان را در یک مراسم داشته باشیم، دست نیافتنی جلوه می کرد، اما خدا را شکر با حمایت های رئیس و دبیرکل جمعیت این اتفاق رخ داد.

رئیس سازمان جوانان با بیان اینکه همه تیم هایی که در مرحله کشوری حضور یافتند، برگزیده هستند گفت: همه شما شانس اول شدن داشتید، امااینجا در قید و بند رتبه بندی ها نیستیم و شما برگزیده هایی از یک مجموعه بزرگ هستید. اینکه ۳۱ تیم از میان ۸۰۰۰ تیم انتخاب شود، امتیازی برجسته است؛ ضمن اینکه این مسابقات فرصتی است تا در کنار رقابت؛ رفاقت کنید و خاطرات تلخ و شیرینی را رقم بزنید.

وی از سرپرست تیم های دادرس تقدیر کرد و گفت: این افراد مسئولیت بسیار سختی دارند و از رئیس جمعیت هم درخواست دارم همان طور که همیشه حمایت کردند و نگاه مثبتی دارند نسبت به سرپرستان اردویی نیز نگاه ویژه ای داشته باشند.

صابونچی به زمینه های موجود برای توسعه طرح دادرس اشاره کرد و گفت: نگاه ارزشمندی از سوی رئیس جمعیت و همچنین مسئولان آموزش و پرورش به این طرح وجود دارد و با این شرایط می توان امیدوار بود که طرح دادرس را از نظر کمی و کیفی توسعه و مدارس بیشتری را تحت پوشش قرار داد؛ ضمن اینکه این طرح پس از هفت سال به بلوغ نسبی رسیده و می توان مراحل جدیدتری را به آن وارد کرد. چرا که سرمایه گذاری در طرح دادرس به‌صرفه است و آینده جمعیت هلال احمر و کشور را بیمه خواهد کرد.

رئیس سازمان جوانان همچنین  گفت: سامانه جدید عضویت اعضای جوانان و داوطلبان آماده شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید و عضویت از طریق این سامانه ساده تر و روان تر می‌شود.

براساس اعلام روابط عمومی هلال احمر در اختتامیه مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات آماده در بخش پسران تیم استان البرز به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های سیستان و بلوچستان و مرکزی به صورت مشترک، دوم شدند و مقام سوم هم به تیم استان بوشهر رسید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *