نادال برای دوازدهمین بار قهرمان رولان گاروس شد


image.png

مرد شماره دو جهان با شکست دومینیک تیم در فینال به حکمرانی‌اش در رولان گاروس ادامه داد و برای دوازدهمین بار فاتح این رقابت‌ها شد.

به گزارش سادس، فینال رولان گاروس در بخش مردان عصر امروز (یکشنبه) بین رافائل نادال و دومینیک تیم برگزار شد. تنیسور اسپانیایی با پیروزی ۳ بر یک مقابل مرد شماره چهار جهان دوازدهمین قهرمانی‌اش را در این رقابت‌ها جشن گرفت.

نادال مطابق انتظار گیم نخست را به راحتی به نام خود ثبت کرد. در این شرایط زمانی که تیم سرو را در اختیار گرفت با دو خطای پیاپی امتیاز را به حریف اسپانیایی‌اش داد با این حال تنیسور اتریشی توانست در گیم دوم پیروز و بازی یک بر یک شود. نادال برای برد دومین گیم خود کار آسانی در پیش نداشت و به سختی توانست بازی را ۲ بر یک کند. در مقابل تیم هنگامی که سرو را در اختیار داشت از شرایط بهتری برخوردار بود. مرد شماره چهار جهان به برتری خود ادامه داد و توانست بازی را ۳ بر ۲ کند. رقابت جذاب دو تنیسور در گیم هفتم به اوج خود رسید و این گیم پس از ۱۰ دقیقه با پیروزی مرد شماره دو جهان به پایان رسید.

رالی‌های طولانی دو تنیسور هواداران را به وجد آورده بود. پس از این گیم نادال راحت تر امتیازها را یکی از پس از دیگری کسب کرد و در نهایت با پیروزی ۶ بر ۳ ست نخست را با پیروزی به نفع خود پایان داد. در این ست دو تنیسور ۵۶ دقیقه رقابت کردند.

ست دوم شرایط کمی متفاوت بود. هر دو تنیسور با سروهای خوب خود اجازه نمی‌دادند رالی‌های ست نخست دیده شود. تیم در نخستین گیم پیروز شد اما در ادامه مرد شماره دو جهان بازی را مساوی کرد. هر زمان که سرو در اختیار یکی از تنیسورها قرار می‌گرفت با پیروزی آن گیم را به پایان می‌رساند. نادال سروهای بهتری می‌زد و راحت‌تر می‌توانست گیم ها را به خود اختصاص دهد. شرایط برای تیم متفاوت بود و با گذشت زمان سروهای مهار نشدنی‌اش کمتر دیده شد. با این حال مرد شماره چهار جهان توانست پیروز این ست شود. زمانی که بازی ۶ بر ۵ بود نادال را شکست داد و نتیجه ۷ بر ۵ را به ثبت برساند. این اتفاق در حالی رخ داد که سرو در اختیار تنیسور اسپانیایی بود. این ست پس از ۴۹ دقیقه به پایان رسید.

نادال ست سوم را با قدرت شروع کرد و توانست ۲ بر صفر از حریف اتریشی‌اش پیش بیفتد. برتری تنیسور اسپانیایی ادامه داشت و او دو گیم دیگر را نیز با پیروزی به پایان رساند. نتیجه ۴ بر صفر به نفع مرد شماره دو جهان شد. تیم که نمی‌خواست اختلاف بیش از این شود توانست در گیم پنجم پیروز شود. این برد روی شرایط بازی تأثیر نگذاشت و نادال نتیجه را ۵ بر یک کرد. تنیسور اسپانیایی در گیم بعد هم پیروز شد تا با نتیجه ۶ بر یک برنده ست سوم شود. این ست تنها ۲۴ دقیقه طول کشید. اکنون مرد شماره دو جهان به پیروزی در ست بعدی نیاز داشت تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

مرد شماره دو جهان با وجود این که سرو را در اختیار داشت به سختی گیم نخست ست چهارم را به نام خود ثبت کرد. اشتباه‌های تیم باعث شد گیم دوم هم با پیروزی نادال به پایان برسد. رقابت جذاب و نزدیک دو تنیسور در گیم سوم با پیروزی مرد شماره دو جهان به پایان رسید و نادال یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد. این گیم ۱۰ دقیقه طول کشید. در نهایت تیم در این ست یک گیم را به نام خود ثبت کرد تا بازی ۳ بر یک شود. در ادامه نادال گیم های بعدی را با پیروزی به پایان رساند تا با نتیجه ۶ بر یک برای هجدهمین بار فاتح گرند اسلم شود. او توانست یک رکورد فوق العاده به نام خود ثبت کند و هر ۱۲ فینال رولان گاروس را با پیروزی به پایان برساند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *