آیا این زوج اینستاگرامی را الگوی خود می‌دانید؟

چهره دختر و پسر کاملا آشناست؛ شبیه بقیه آنهایی که رو به دوربینِ کجِ سلفی، با ابروهای بالا داده، چشم‌های نیمه‌خمار و لب‌ و گونه‌ برجسته، بی‌فاصله از هم تلاش می‌کنند خود را در قاب اینستاگرام جا دهند و سخنان آتشین سرشار از اعلام خوشبختی یا فحش به آنهایی که کامنت فحش می‌گذارند، خطاب به فالوئرهایشان ایراد کنند.

حالا اما دختر جوان، نه با هیبت فالوئرپسند که با یک روسری بزرگ و دستکش‌هایی بالا تا آنجا که جا داشته و پسر جوان هم نه با تیپ‌های معمول اینستاگرامی که با ته‌ریشی مومنانه و یقه‌ای بسته و دستانی که مدام با ریش ور می‌روند و البته موهایی که مدل آن قابل پوشاندن نیست، در مقابل دوربین نشسته‌اند و به جای «اینستاگرام»، یافتن راه سعادت را در «کانال ۲» برای مخاطبان روایت می‌کنند؛ شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران.

کل گفت و شنود نیم‌ساعته این دختر و پسر دهه هفتادی با مجری – کارشناس برنامه «هزار راه نرفته»، در این دو گزاره خلاصه می‌شود که «فضای مجازی خیلی بد است» و «ما از وقتی که از فضای مجازی فاصله گرفتیم خیلی زندگی خوبی داریم». لابه‌لای صحبت‌هایشان هم می‌توان فهمید که پسر متولد ۱۳۷۰ و دختر متولد ۱۳۷۶ است، در دوران نامزدی همچنان هر دو در اینستاگرام حضور داشته‌اند، بعد از ازدواج فقط پسر در اینستاگرام بوده و دختر بابت لایک‌ها و کامنت‌های دخترهایی که از قبل با شوهرش رابطه داشته‌اند در عذاب بوده اما فقط سکوت و گریه می‌کرده، سپس ۸ جلسه پیش مشاور رفته‌اند و هر چه مشاور روی کاغذ نوشته مو به مو عمل کرده‌اند تا خوشبخت شده‌اند.

بررسی پیج اینستاگرامی مشترک این زوج نشان می‌دهد که تا زمان نگارش این مطلب، ۳۴ هزار و ۲۰۰ فالوئر دارند و اتفاقا ویدئویی هم منتشر کرده‌اند که در آن می‌گویند صفحه‌شان هک شده اما زیر همان ویدئو اعلام کرده‌اند که «پیجو برگردوندیم». آنها اضافه کرده‌اند: «ما هیچ دروغی نگفتیم و هیچ کار خلافی انجام ندادیم. فیلم و عکس‌هایی که منتشر شده واسه قبلا بوده که تو برنامه هم حتی گفتیم که قبلا اینستا داشتیم و این حاشیه‌ها هم بوده تو زندگیمون … حالا هم بنا به دلایل شخصی دوباره نصب کردیم و دوتایی فعالیت داریم … وقتی تو زندگی کسی نیستید و از لحظه‌هاش خبر ندارید قضاوت نکنید … (واقعا ما زمان ضبط برنامه اینستاگرام نداشتیم)».

این زن و شوهر، به‌درستی می‌گویند که «گذشته‌ ما به خودمون مربوطه» و دقیقا به همین دلیل، به نظر می‌رسد که عوامل برنامه هزار راه نرفته، در انتخاب مهمان خود راه اشتباهی را رفته‌اند چون واقعا به بینندگان تلویزیون ربطی ندارد که دو آدم در گذشته چه شکلی بوده‌اند و حتی الان در همان صفحه اینستاگرام خود چه شکلی هستند. برای رسیدن به این نتیجه هم که «فضای مجازی بد است»، می‌توان هزار راه دیگر را رفت و نیازی به تبلیغ چهره‌هایی نیست که بعید به نظر می‌رسد الگوی مورد پسند و قابل ارائه مدیران صداوسیما باشند.

شاید بهتر بود عوامل این برنامه، پیش از دعوت از دو مهمان محترم خود به صفحه اینستاگرام آنان سری می‌زدند تا مطمئن می‌شدند که این زوج سعادتمند، الان دقیقا همان چهره‌ای را دارند که مورد تایید صداوسیماست و می‌توان آنها را به عنوان الگوهایی مناسب به نسل جوان ارائه کرد. بگذریم از اینکه ساعاتی بعد از پخش این برنامه، ویدئویی از یک مهمانی در پیج آنها منتشر شد که در آن نشان می‌داد این زوج جوان دارند به راه راست نمی‌روند؛ چون اصلا شبیه مهمانی‌های مورد پسند صداوسیما نبود. البته ممکن است این ویدئو هم در ادامه همان پروژه «هک شده بودیم» قابل توجیه باشد اما به هر حال آنچه مشخص است اینکه شبکه دوم سیما یک زوج «حاشیه‌دار» را آورده و به عنوان الگو و نمونه خوبی برای خوشبختی و موفقیت معرفی می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا این زوج یا امثال آنها از نگاه شما قابلیت الگوشدن را دارند؟

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *