وزارت نیرو مشتری خوش حساب خرید برق از مددجویان


رئیس کمیته امداد با تاکید بر ضرورت استعدادیابی در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان گفت: هنر کمیته امداد خودکفایی مددجویان خانواده‌های تحت حمایت است.

به گزارش سادس، سیدپرویز فتاح در همایش یک روزه «راهبران شغلی در سال رونق تولید» که در محل دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت امداد اظهار کرد: هنر کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی جامعه هدف است و کشف نبوغ  و استعدادیابی میان مددجویان از مهم‌ترین کارها در این بخش است.

وی ادامه داد: افزایش صادرات محصولات داخلی یک فرصت خوب برای کشور است و باید  از تخصیص ارز به واردات بی‌رویه جلوگیری شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ضرورت کاهش وابستگی به فروش نفت در کشور و مبارزه با قاچاق کالا، تصریح کرد: فرصت‌های زیادی در کشور وجود دارد که باید با افزایش تولید داخلی و  اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی از هدر رفت آن جلوگیری کنیم.

فتاح با بیان اینکه توانمندسازی افراد تحت حمایت مهم‌ترین ماموریت کمیته امداد است، گفت: پس از آموزش طرح‌های اشتغال و پرداخت تسهیلات، مددجویانی که به خودکفایی رسیده‌اند باید از چرخه حمایتی خارج شوند.

وی افزود: از نظر اقتصادی باید طوری عمل کنیم که مددجویان فقیرتر نشوند و  این امر با ارائه راهکارهای مناسب و افزایش درآمد مددجویان متناسب با نرخ تورم ضروری است. 

رئیس کمیته امداد شناخت صحیح از اقتصاد و تورم و داشتن تحلیل درست از شرایط موجود کشور را اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد: نگاه هوشمندانه و عقلانی از وضعیت مددجویان، از ضروریات کار در کمیته امداد است زیرا این قشر از ضعیف‌ترین افراد جامعه هستند و نباید انتظار زیادی از آنها داشته باشیم. 

فتاح با تاکید بر تقویت و توسعه صنعت فرش برای کمک به مددجویان، گفت: صنعت قالی و فرش‌بافی مهم‌ترین زمینه‌ اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است که با شرایط خانه‌داری و انجام وظایف مادری آنان هم سازگاری دارد. کمیته امداد پس از برپایی دار قالی و انجام یک سوم بافت فرش، نسبت به خرید فرش بافته شده توسط مددجویان اقدام و بهای آن را پرداخت می‌کند.

وی همچنین توسعه و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در استان‌های مستعد کشور همچون کرمان را یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد مددجویان عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو مشتری خوش حساب خرید برق تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی نصب شده در منازل مددجویان کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: افزایش بارندگی‌های امسال و تکمیل ظرفیت سدهای آبی کمک شایانی به رونق کشاورزی، دامپروری و تولید علوفه در کشور کرده است که باید از ظرفیت موجود در عرصه اشتغال‌زایی به عنوان یک فرصت حداکثر استفاده را کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، فتاح مهم‌ترین مسئولیت کمیته امداد در کرمانشاه را پس از وقوع زلزله و بازسازی منازل مسکونی، ایجاد اشتغال مناسب برای مددجویان دانست و اظهار کرد: این نهاد آمادگی دارد تا امتیازات ویژه‌ای برای توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی در استان کرمانشاه اجرا کندکه  پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کمک بلاعوض بخشی از راهکار اجرایی در این زمینه است.

وی کار آموزی و ایجاد شغل را از شاخص‌ترین مصداق‌های پرداخت صدقه برشمرد که با راهنمایی و مشاوره شغلی  مناسب به مددجویان می‌تواند باعث خودکفایی آنها شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *