نوسازی ۴۰ درصد بافت فرسوده تهران

به گزارش سادس، پیروز حناچی در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: مناطق ۱۷ و ۱۸ از نقاط مهم در شهر تهران محسوب می‌شوند که خط آهن تهران – تبریز در آنها قرار گرفته بر همین اساس برای بازآفرینی شهری محلات این منطقه مسابقه‌ای طراحی شده که تعداد زیادی از طراحان در این مسابقه شرکت کردند تا برای فضاهای آزاد شده در قبال انتقال این خط آهن به زیر زمین طرح‌های خود را ارائه کنند.

وی افزود: این مسابقه در دو مرحله اجرا شد و در مراسم امروز برگزیدگان آن مورد تقدیر قرار گرفتند. طول محور خط آهن تهران – تبریز حدود ۹ کیلومتر است که یکی از پروژه‌های بزرگ بازآفرینی شهری در دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این محدوده را به عنوان یک فضای زنده شهری معرفی کنیم و با برگزاری این مسابقه ایده‌های اولیه اجرایی برای این پروژه که یکی از بزرگترین محورهای طراحی شهری در دنیا تلقی می‌شود، فراهم شود.

شهردار تهران در خصوص اینکه این پروژه به صورت تجاری یا اداری و یا مسکونی است، گفت: قطعاً جنس این پروژه به صورت ترکیبی تجاری و اداری خواهد بود و بارگذاری سبک بر روی آن انجام خواهد شد.

حناچی در خصوص بافت فرسوده شهر تهران نیز گفت: قطعاً بافت‌های فرسوده در تهران عوامل بسیاری از جمله عوامل اقتصادی و اجتماعی وابسته است. به هر ترتیب تهران تاکنون ۴۰ درصد از آن چیزی که به عنوان بافت فرسوده در آن مشخص شده به صورت موفقیت‌آمیز نوسازی کرده است و در این مسیر امتیازاتی که برای سازندگان و مالکان فراهم شده بود، تأثیر بسیاری داشته است. قطعاً همین مسیر تشویقی را برای سازندگان حرفه‌ای و مردم ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *