راه‌اندازی موزه «تعلیم و تربیت» و دیدار فرهنگیان با روحانی در روز شنبه


معاون دانشگاه فرهنگیان با اشاره به راه اندازی موزه «تعلیم و تربیت» گفت: فردا میزبان رئیس جمهور در سالن اجلاس سران هستیم.

به گزارش سادس، علی باقر طاهری نیا در آیین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و گرامیداشت مقام معلم که در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، گفت: معلم اندیشه جاری جامعه است و شهید مطهری، برترین استاد انقلاب نماد اندیشه جاری معلمی در میان نسل های مختلف انقلاب است.

وی افزود: نیمه خرداد 1397 و چند روز پس از حضور تاریخی رهبر فرزانه انقلاب در دانشگاه فرهنگیان، نکوداشت یکصد سال تربیت معلم کلید خورد، نخستین گام تشکیل ستاد عالی نکوداشت بود و از چهره های علمی و اساتید دعوت شد و آنچه رخ داد جلوه ای بود از ایده های این اساتید.

معاون دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری نکوداشت این بود که بستر گفتمان سازی در جامعه بشود و هویت سازی کند که موفق شدیم گفت: محتوایی نیز تولید شده که فردا از آن رونمایی خواهد شد.

طاهری نیا ادامه داد: کار از نیمه خرداد شروع شد و تا نیمه اردیبهشت 98 ادامه داشت. 31 استان و 31 نکوداشت یکصدمین سال تربیت معلم خدمت ماندگار و بی بدیلی به دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش است. در این مراسم قریب به 500 پیشکسوت که سال ها فراموش شده بودند قدردانی شدند و نزدیک به 50 دیدار و هزار رکورد خبری به ثبت رسید.

وی با اشاره به راه اندازی موزه نمادین تعلیم و تربیت گفت: فردا میزبان رئیس جمهور در سالن اجلاس سران هستیم. دست کم از شش عنوان کتاب و 5000 صفحه مطلب رونمایی خواهیم کرد و تمبر یادبود یکصدمین سال تربیت معلم رونمایی می شود.

طاهری نیا ادامه داد: نکوداشت که تمام شود کار ما شروع می شود و 5000 محتوای تخصصی تولید شده که خوراک خوبی برای مدیران و سیاست گذاران است.

معاون دانشگاه فرهنگیان به انجام مطالعه موردی تربیت معلم در 14 کشور نیز اشاره کرد و گفت: در یافتیم که اطلاعات کاملی از تربیت معلم در همه کشورها وجود ندارد اما تاریخ تربیت معلم ایران مدون شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *