تلاش نمایندگان برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی


یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تلاش نمایندگان برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی خبر داد و گفت: بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره به ویژه مشاوره ازدواج و ژنتیک، تحکیم بنیان خانواده و مصون نگه داشتن این نهاد از آسیب‌های اجتماعی و توجه به آسیب‌هایی مانند طلاق برای اولین بار در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

‌به گزارش سادس، زهرا ساعی در مراسم گرامیداشت روز ملی روانشناس و مشاور در تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به این که جامعه ما در حال گذر از سنت به مدرنیته است، به ضرورت وجود رشته‌هایی مانند روانشناسی و مشاوره واقف هستیم، به عنوان عضوی از کمیسیون اجتماعی مجلس و تجربه کار در حوزه زنان و کودکان اذعان می‌کنم، نیازمند رفع موانع و مشکلات در حوزه توسعه سلامت هستیم؛ چرا که بسیاری از بیماری‌ها روانزاد و ناشی از مشکلات سلامت روانی است.

وی، نبود آگاهی، عدم اعتماد و اعتقاد و نبود اطلاع‌رسانی درست را از جمله علل عدم تمایل افراد برای مراجعه به روانشناس و مشاور عنوان کرد و افزود: هر چند پرونده مراجعه افراد به روانشناس و مشاور بهتر شده است، اما با توجه به بروز آسیب‌های اجتماعی جدید و سرعت رشد و بروز آسیب‌های جدید در حوزه‌ زنان و کودکان، باید تلاش بیشتری برای ارتقای فرهنگ مشاوره کرد.

نماینده تبریز بخشی از بروز آسیب‌های اجتماعی را ناشی از ضعف عملکرد نهادهایی مانند نهاد خانواده، مدرسه و دانشگاه دانست و ادامه داد: متأسفانه با توجه به این ضعف‌ها آسیب‌هایی مانند کودک آزاری در سال‌های گذشته افزایش یافته و در استان ما نیز چندین مورد گزارش شده بود.

ساعی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از آسیب‌هایی مانند کودک آزاری، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، سال گذشته در مجلس به تصویب رسید و بندهای حمایتی خوبی در آن وجود دارد.

وی در ادامه از تلاش برای تصویب لایحه منع خشونت علیه زنان خبر داد و گفت: اسیدپاشی یکی از این موارد است که در سال‌های گذشته در استان ما نیز رخ داد. نقش روانشناسان در حمایت از کودکان و زنان نیز بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *