افزایش وسعت ۱۲۴۲ کیلومتری دریاچه ارومیه در سال آبی جاری


مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از رهاسازی ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب سدها به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش سادس، کیومرث دانشجو در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه حجم آب موجود دریاچه ارومیه به ۴.۱ میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیارد مترمکعب و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری حدود ۳ میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از ۴۷۹ میلیمتر رسیده است، گفت: میزان بارش‌های این حوضه نسبت به سال آبی گذشته ۶۱ درصد و نسبت به مدت متوسط بلندمدت بیش از ۶۷ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است، ادامه داد: در پی بارندگی‌های مناسب امسال حدود ۹۳۵ میلیون مترمکعب از این رقم تنها از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون به سمت دریاچه رهاسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر به ۱۲۷۱.۵۰ متر رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۵ سانتی‌متر و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۹۷) حدود ۱۲۳ سانتی‌متر افزایش یافته است.

دانشجو ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز به ۲۹۶۵.۵۸ کیلومتر مربع رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۷۷ کیلومتر مربع و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری بیش از یک هزار و ۲۴۲ کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *