مدرسه محل تربیت است


معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مدرسه محوری در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش سادس، حجت‌الاسلام ذوعلم در نشست علمی تخصصی مدرسه صالح که درسالن جلسات نیلوفر ارومیه برگزار شد با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی در یک بستر بومی و اسلامی رشد یافته است تصریح کرد: پیشرفت جامعه در گرو هم افزایی همه اجزای آن است.

وی با بیان اینکه اساساً از نگاه اسلام، نیاز ما به نهاد مدرسه نیاز همیشگی بشریت است خاطر نشان کرد: مهمترین نهاد جامعه، نهاد تعلیم و تربیت است.

ذوعلم با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش نقش سیاست گذاری حمایتی در نظام تعلیم و تربیت دارند و مدرسه محل تحقق تربیت است گفت: تربیت امری واقعی و فرایندی تعاملی است که در مدرسه تحقق می‌یابد لذا مدرسه محوری در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تعقل و تفکر، ایمان، کار و عمل، علم و خلاقیت ویژگی‌های مدرسه شایسته هستند یادآور شد: مدرسه مطلوب کانون جهت دهی تربیتی در جامعه است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در بحث مدرسه محوری نباید شتابزده عمل کنیم بلکه باید با تدبیر، شورای جمعی و زمان بندی مدون مسیر را ریل گذاری کنیم تصریح کرد: تدوین برنامه ویژه توانمندی سازی مدارس آذربایجان غربی در راستای مدرسه محوری باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام ذوعلم با اشاره به اینکه مدرسه صالح یک آرمان و هدف در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است گفت: مدرسه صالح مدرسه‌ای است که زنده و با نشاط باشد و دانش آموز را برای زندگی حال و آینده آماده کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *