آلودگی ناشی از وسایل نقلیه عامل ابتلای سالانه چهار میلیون کودک به بیماری آسم


نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد: آلودگی ناشی از وسایل نقلیه موجب می‌شود سالانه چهار میلیون کودک به بیماری آسم مبتلا شوند.

به گزارش سادس، در این بررسی آمده‌است: هر سال در نتیجه آلودگی ناشی از تردد خودروها و کامیون‌ها چهار میلیون کودک به بیماری آسم مبتلا می‌شوند که معادل با ۱۱ هزار مورد ابتلا به این عارضه در روز است.

به گفته محققان بیشتر موارد جدید ابتلا به بیماری آسم در نقاطی مشاهده می‌شود که سطح آلودگی کمتر از محدوده تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)  است و نشان می‌دهد هوای آلوده از آنچه تصور می‌شود برای سلامت خطرناک‌تر است.

آسیب‌های وارد شده به سلامت کودکان تنها به کودکان چین و هند که بالاترین سطح آلودگی هوا در این دو کشور گزارش شده محدود نمی‌شود. در انگلیس و شهرهای استرالیا آلودگی هوای ناشی از تردد وسایل نقلیه عامل سه چهارم از تمامی موارد ابتلا به بیماری آسم در کودکان شناسایی شده‌است.

از میان ۱۹۴ کشوری که در این بررسی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، کانادا در جایگاه سومین کشوری قرار دارد که بالاترین موارد ابتلا به بیماری آسم ناشی از تردد وسایل نقلیه در آن رخ داده‌ است.

به گزارش سادس به نقل از روزنامه گاردین، محققان آمریکایی اظهار داشتند: این اولین ارزیابی جهانی از تاثیر آلودگی ناشی از وسایل نقلیه در خطر ابتلای کودکان به بیماری آسم است. یافته‌های ما نشان می‌دهد با کاهش آلودگی هوا می‌توان از ابتلای میلیون‌ها کودک به بیماری آسم جلوگیری کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *