مهدی سهرابی: شرایط بدتر از این نمی‌شود/فدراسیون برای برگزاری اردو هم مشکل دارد


مهدی سهرابی

رکابزن ملی پوش ایران گفت: با این شرایط که مسابقه‌ای نمی‌رویم و با دو، سه اردو بخواهیم برویم و نتیجه بگیریم از نظر عقلانی و منطقی درست نیست.

مهدی سهرابی در گفتگو با سادس در باره وضعیت تیم ملی دوچرخه سواری در آستانه مسابقات دوچرخه سواری جاده قهرمانی آسیا بیان کرد: شرایط بدتر از این نمی‌شود چون همانطور که می‌دانید نه در تور و مسابقه‌ای شرکت می‌کنیم و نه تیم باشگاهی هست و فقط اردوی داخلی برگزار می‌شود. باید از کادر فنی تشکر کنم که با این مشکلات بالاخره اردوها را برگزار می‌کند و باید از برخی مسئولان نوشهر هم تشکر کنیم که اسکان و تغذیه اردوی تیم ملی را برعهده گرفتند. ما تمرینات خوبی را در اردوی نوشهر پشت سر گذاشتیم اما اینکه با دو ، سه اردو بخواهیم برویم و نتیجه بگریم از نظر عقلانی و منطقی درست نیست. با این حال همه ملی پوشان تلاش کردند با این حداقل امکانات به اوج آمادگی برسند.

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید روزهای خوبی برای ورزش ایران در پیش نیست و در همین دوچرخه سواری، فدراسیون برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا و حتی برگزاری اردو مشکل بودجه دارد.

سهرابی در پاسخ به این پرسش که با این شرایط از الان نباید از رکابزنان جاده در قهرمانی آسیا انتظار مدال آوری داشت، تصریح کرد: به هر حال قبلاً هم ملی پوشان در بدترین شرایط و با تمریناتی که داشتند گاهی اوقات توانستند نتایج خوبی بگیرند . اما خب الان هیچ برنامه مسابقه‌ای یا باشگاهی نیست. از طرفی در فصل زمستان بودیم و برای اینکه برویم در یک شهر با آب و هوای خوب تمرین کنیم مثل کیش یا عسلویه فدراسیون مشکل هزینه داشت. با شرایط فعلی که حتی برای برگزاری اردو مشکل هست چه انتظاری می‌توان از ملی پوشان داشت. خود ملی پوشان امکانات را می‌آورند و دوچرخه‌ها از خودشان است و در اردوها هم خیلی هزینه کرده اند. روزهای خوبی در پیش نیست و نمیدانم آخر و عاقبت دوچرخه سواری چه چیزی می‌شود.

ملی پوش دوچرخه سواری ایران در پاسخ به این پرسش که در نبود باشگاه‌ها بهتر نبود فدراسیون تیم ملی را حداقل به یک یا دو مسابقه بین المللی اعزام می‌کرد، تاکید کرد: فکر می‌کنم اقدام کردند اما موفق نشدند دعوتنامه بگیرند. البته فدراسیون برای برگزاری یک اردو مشکل دارد چه برسد به اینکه بخواهد اعزام برون مرزی انجام دهد. فکر می‌کنم برای اعزام تیم به قهرمانی آسیا هم مشکلات زیادی هست اول باید دید بودجه‌ای برای اعزام تیم وجود دارد یا نه بعد به فکر نتیجه افتاد.

سهرابی در مورد اینکه روزهای سختی را دارد تجربه می‌کند، گفت: روزهای سختی است. هزینه برای خود بچه‌ها هم سنگین شده الان هزینه لباس، لاستیک و دیگر تشکیلات بر گردن خود بچه‌ها افتاده است. ما اگر به شرایط ۲۰ سال قبل برگردیم حداقل امکانات را خود فدراسیون می‌داد اما متاسفانه الان با این وضعیت اقتصادی و دلاری فدراسیون قدرت خرید هیچ کدام از تجهیزات را ندارد تا در اختیار ملی پوشان بگذارد. واقعاً روزهای سختی برای دوچرخه سواری و ملی پوشان است و خود به خود به سمت نابودی می‌رود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با این شرایط نباید انتظار نتیجه‌ای داشته باشد.

او در مورد اینکه خود وزارت ورزش علناً اعلام کرد فدراسیون‌ها نباید به بودجه دولتی اتکا کنند و باید خودشان فکری برای آوردن پول داشته باشند و با این شرایط خود فدراسیون‌ها باید برای آوردن اسپانسرها دست به کار شوند، تصریح کرد: با این شرایط زمانی هم که وزارت ورزش انتخابات برگزار می‌کند ابتدا اعلام کند که پول نمی‌دهد و افرادی بیایند که می‌توانند پول وارد این رشته کنند و ببیند چه کسانی می‌توانند اسپانسر بیاورند و چقدر نفوذ دارند و آنها را اولویت قرار بدهند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *