برندگان مسابقه ملی "کتابخوانی کلاغ‌ها" معرفی شدند


گروه‌های منتخب یازدهمین دوره مسابقات ملی کتابخوانی کلاغ‌ها در دانشگاه شهید بهشتی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش سادس، مرحله نهایی یازدهمین دوره مسابقات ملی کتابخوانی کلاغ‌ها به همت انجمن ریاضی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهید بهشتی با حضور ۵۳ تیم امروز در محل دانشکده ریاضیات این دانشگاه برگزار شد و تیم‌های منتخب معرفی و تقدیر شدند.

کتاب معرفی شده در مسابقه ملی کتابخوانی کلاغ‌ها، کتاب «هندسه متناهی از دیدگاه ترکیبیات» نوشته «لین مارگارت بنت» است که به همت دانشجویان: صبا کدخدازاده، پریسا الیاسی، ملیحه حاجی‌بابا، کیانا فرجات، مریم خلج، مهدیس فتحی، امیرحسین هادیان و سیدرضا پارسا ترجمه شده و ویرایش علمی آن نیز به عهده خسرو منصف‌شکری دبیر این مسابقه بوده است.

خسرو منصف‌شکری، دبیر برگزاری این مسابقه در گفت‌وگو با سادس ضمن ابراز خرسندی از ادامه روند ۱۰ ساله برگزاری این مسابقات و استقبال کم‌نظیر دانشجویان و دانش‌آموزان از این مسابقه در این دوره، گفت: چون مسابقه کلاغ‌ها مسابقه‌ای به شکل سایر مسابقات کلاسیک که در ریاضیات انجام می‌شود، نیست، به فرایند مشارکت دانشجویان نیاز زیادی دارد تا هدف ترویج کتابخوانی و کار گروهی را دنبال کند.

وی در خصوص روند انتخاب کتاب مسابقه افزود: هدف ما انتخاب کتابی است که جزو منابع درسی تدریس شده در دانشگاه‌ها نباشد تا همه افراد شرکت‌کننده در مسابقه برای خواندن این کتاب یکسان باشند و مطالعه‌ای پیش از بازه زمانی مشخص شده در مسابقه انجام نشود.

منصف‌شکری با ابراز ناراحتی از وضعیت ریاضیات در دانشگاه‌ها ادامه داد: ریاضیات امروزه به شدت در حال مهجور شدن است و افراد بیشتر به سمت رشته‌های کاربردی‌تر ریاضی می‌روند تا ریاضیات کلاسیک، لذا تلاش این مسابقات بر آن است تا اشتیاق در دانشجویان علاقه‌مند به ریاضیات ایجاد کنند و همین‌که امسال نیز مانند سال گذشته این مسابقه میزبان دو گروه دانش‌آموزی بوده، بسیار امیدبخش و خوشحال‌کننده است.

اسامی برندگان این مسابقه به شرح زیر است:

گروه اول: امیررضا معمارزاده، علیرضا شاگلی و کیوان میرزایی از دانشگاه شریف

گروه دوم: نسترن عین‌آبادی، سپهر محمدخانی و عبدالحمید بنی هاشمی از دانشگاه شریف

گروه سوم: اسماعیل نادری، مریم رحمانی و غزاله نوروزی از دانشگاه امیرکبیر

مسابقه کلاغ‌ها مسابقه‌ای سه مرحله‌ای شامل مراحل تستی، تشریحی و سپس شفاهی است. این مسابقات برای دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه‌مند ریاضیات و کتابخوانی است که در قالب تیم‌های سه نفره در این مسابقه شرکت می‌کنند تا علاوه بر مطالعه یک کتاب، با حرکتی دسته جمعی برای ترویج کتابخوانی سهیم باشند. هدف این مسابقه بازتعریف دوباره فعالیت ریاضی به عنوان یک فعالیت لذت‌بخش برای هر علاقه‌مندی است.

شایان ذکر است اولین دوره این مسابقات در سال ۸۶ با شعار «گروهی بخوانید، گروهی امتحان دهید، گروهی جایزه بگیرید» برگزار شده بود.

همچنین در این مسابقه از گروه‌های دانش‌آموزی نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *