کاهش «غرق» شدگی در دریاها / تدوین طرح ویژه مناطق گردشگری


بنابر اظهارات معاون توسعه سرمایه اجتماعی و ساماندهی سواحل و دریا در سازمان امور اجتماعی کشور، نسبت به سنوات گذشته و با اقدامات، مداخلات و بازرسی‌های انجام شده، میزان غرق شدگی در کشور سیرکاهشی داشته است.

عباس قائد رحمت در گفت‌وگو با سادس، در پاسخ به این سوال که وزارت کشور چه اقداماتی برای ساماندهی و سالم سازی سواحل و دریاها انجام داده است؟ گفت: برای ساماندهی سواحل و دریاها از قبل تدارکاتی دیده شده و ستادهایی نیز تشکیل شده است که اعضای این ستاد در این خصوص تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد. همچنین سالم سازی شناگاه‌ها، تابلوگذاری در مناطق امن و آسیب زا، نصب پرچم و تغییرات آنان در صورت نیاز نیز از اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست از قبل تدوین شده و جلساتی نیز با حضور این دستگاه‌ها در حال برگزاری است که این سه دستگاه با همکاری هم سالم سازی دریا را دنبال می‌کنند. امیداریم برای نوروز سال ۹۸ و تابستان سال ۹۸ هیچ غرق شده‌ای نداشته باشیم. از طرفی تلاشمان را می‌کنیم که فضاهای پرنشاط و مفرحی را در سواحل کشور ایجاد کنیم.

معاون توسعه سرمایه اجتماعی و ساماندهی سواحل و دریا در سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: طرحی ویژه تحت عنوان” طرح مناطق ویژه گردشگری”را در دستور کار معاونت توسعه سرمایه اجتماعی سواحل و دریا سازمان اجتماعی کشور داریم که براساس آن با بهره‌گیری از تجارب برخی کشورها، تجارب داخلی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد برخی از امتیازات تجمیع می‌شود. این طرح در حال تدوین است و امیدواریم نهایی شود تا با مشخص و متمرکز شدن زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بندرگاه‌های و سواحل کشور به صرفه باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آماری از تعداد غرق شدگان سال جاری وجود دارد یا خیر؟ گفت: نسبت به سنوات گذشته و با اقدامات و مداخلات و بازرسی‌های انجام شده میزان غرق شدگی در کشور سیرکاهشی داشته است، اما امیدواریم روزی این آمار به صفر برسد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *