توضیح رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد لغو مسابقات آسیای میانه


مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: به دلیل لغو اجلاس آسیای میانه برای برگزاری مسابقات هم هزینه نکردیم.

به گزارش سادس، در حالی که قرار بود نخستین دوره مسابقات آسیای میانه با حضور تمامی کشورهای آسیای میانه در تهران برگزار شود، اکنون برگزاری این رویداد لغو شده است. این مسابقات قرار بود دوم و سوم اسفندماه برگزار شود.

مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد لغو این مسابقات، اظهار کرد: هدف ما از برگزاری مسابقات آسیای میانه برگزاری اجلاس و انتخابات آسیای میانه بود. در حالی که همه کشورها ابتدا برای مسابقات و جلسه اعلام آمادگی کردند اما در نهایت کشورها یکی یکی ایمیل و نامه زدند که تیم و رئیس شأن نمی آیند.

کیهانی در ادامه، گفت: بعد از اینکه اکثر کشورها همچون ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان انصراف دادند با دهلان احمد رایزنی کردیم که اگر می‌توانند کشورها را برای حضور مجاب کنند و ما هم سر حرفمان برای برگزاری هستیم اما اگر مجاب نشوند برای برگزاری تنها مسابقه، هزینه نمی‌کنیم. دهلان هم با ما موافق بود.
وی در ادامه گفت: ماحصل صحبت‌های ما به دلیل عدم استقبال کشورها و ابهام در جلسه آسیای میانه، این بود که مسابقات را کنسل کردیم. اکنون قرار است این اجلاس در هنگ کنگ برگزار شود.

کیهانی گفت: ما دنبال اهداف خودمان هستیم و اگر به آن نرسیم میزبانی نمی‌کنیم. هدف اصلی ما تشکیل آسیای میانه بود ولی سایر کشورها می‌خواستند در اینجا صحبت کنند اما انتخابات در دوحه برگزار شود.

وی در خصوص تغییر مسابقات آسیای میانه به مسابقات بین المللی دهه فجر گفت: قرار است که مسابقات بین المللی دهه فجر با حضور کشورهای خوب منطقه ۱۲ و ۱۳ اسفند برگزار شود و مسابقات بین المللی داخل سالن گرامیداشت دهه فجر را در تهران برگزار کنیم. ما با اسپانسر قرارداد داشتیم و می‌خواهیم که این مسابقات را برگزار کنیم. کشورهای ایران، عراق، ترکیه، کویت، عمان، امارات، آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، اوکراین، هند، مالزی، پاکستان را دعوت کردیم تا ببینیم چه کشورهایی می‌آیند. می‌خواهیم مسابقاتی را با حضور ۵ کشور ایران، ترکیه، آذربایجان، کویت، عمان، عراق هر ساله داشته باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *