دبیر بسکتبال: پیگیر بازگشت حدادی به تیم ملی هستیم


تیم ملی بسکتبال ایران حامد حدادی

مسعود عماری گفت: هدف ما استفاده از همه ظرفیت‌های بسکتبال است و سرمربی تیم ملی پیگیر بازگرداندن حدادی به تیم ملی است.

دبیر فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با سادس، در خصوص برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی بسکتبال ایران با اردن در تهران پیش از پنجره ششم انتخابی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین، توضیح داد: در رابطه با آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان برای پنجره پیش رو که اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد، تصمیم گرفتیم بازی‌های تدارکاتی را برگزار کنیم که به همین منظور با برخی کشورها مانند کره‌جنوبی، نیوزلند و چین وارد مذاکره شدیم که از این موضوع هم استقبال کردند ولی مسابقات آن‌ها در لبنان و اردن بود که به دلیل نبود پرواز مستقیم، از فدراسیون ایران عذر خواهی کرده و در تهران حاضر نشدند.

او افزود: با این وجود اردن و لبنان برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با ایران درخواست دادند و چون اردن زودتر درخواست کرده بود تصمیم فدراسیون و کادر فنی بر این شد که دو بازی دوستانه را با تیم اردن برگزار کنیم. فکر می‌کنم این دو بازی محک خوبی برای هر دو تیم خواهد بود چون هم ایران و هم اردن توجه ویژه‌ای به پنجره آخر انتخابی‌ها دارند. هر دو تیم می‌توانند استفاده خوبی را از این دو دیدار تدارکاتی داشته باشند.

دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که دلیل بدون تماشاگر برگزار شدن دیدارهای دوستانه ایران و اردن چیست؟ توضیح داد: مشکل خاصی در رابطه با این موضوع وجود ندارد و ظاهراً این مسئله به درخواست کادر فنی تیم ملی اردن بوده که آقای مهران شاهین‌طبع نیز با این تصمیم آن‌ها موافقت کرده است. همانطور که گفتم پنجره ششم انتخابی جام‌جهانی برای همه تیم‌ها مهم است و اکثراً شاهد هستیم که بازی‌های دوستانه اکثر تیم‌ها پیش از این مرحله بدون تماشاگر برگزار می‌شود و این مختص به تیم ایران نیست.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بسکتبال پیگیر بازگرداندن حامد حدادی به اردوها و تیم ملی است؟ اظهار کرد: سرمربی تیم ملی آقای شاهین‌طبع پیگیر این موضوع هستند تا او را به تیم ملی برگردانند چون هدف ما استفاده از همه پتانسیل بسکتبال ایران است. دلیل این مشکل را نمی‌دانم و با این حال پیگیری‌ها صورت می‌گیرد تا از پتانسیل کامل بسکتبال کشور برای رویدادهای پیش رو استفاده شود.

عماری در ادامه با بیان اینکه دیگر نمی‌توان به رسیدن آرون گرامی‌پور امید زیادی داشت، توضیح داد: با همه تلاش‌هایی که انجام دادیم مایک رستم‌پور به تیم ملی رسید که اتفاق خوبی بود، به هر حال او هم از ظرفیت‌های بسکتبال ایران است. از همه عواملی که در این مسیر ما را کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم حضور مایک به تیم ملی کمک کننده باشد.

او در پاسخ به این سوال که شانس صعود ایران به عنوان تیم دوم را تا چه حد ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: بر خلاف همه که فکر می‌کنند کار صعود تیم ملی بسکتبال به جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین تمام شده، بازی‌های مقابل استرالیا و ژاپن را آسان نمی‌گیریم و با همه توان مقابل این دو تیم حاضر می‌شویم. ضمن اینکه بازی با استرالیا در تهران فرصت خوبی است و همه تلاش خود را می‌کنیم با بهترین نتیجه به جام‌جهانی صعود کنیم.

مسعود عماری در خصوص مسئله استفاده تیم ملی از لباس‌های اسپانسری که با فدراسیون بسکتبال قطع همکاری کرده است، گفت: در حال حاضر ذهن من در این مورد خیلی یاری نمی‌کند و اجازه دهید نظر قطعی را در این مورد ندهم، اما، فکر می‌کنم فعلاً مذاکرات با “پیک” ادامه دارد و فدراسیون بسکتبال همه تلاش خود را می‌کند تا ان‌شاءالله تیم ملی با بهترین لباس آراسته شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *