لایحه مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی تصویب شد


اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات طرح تعرفه مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی را به تصویب رساندند.

به گزارش سادس، در جلسه امروز بعد از ظهر شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تصویب کلیات لایحه تعرفه مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: یکی از دغدغه‌های جدی جامعه شهری عدم اتمام ساخت و سازها در مهلت مقرر شده در پروانه است. لذا این لایحه که در سنوات گذشته پیشنهاد شده بود مجدداً برای اعمال آخرین ارزش معاملاتی دفترچه قیمت منطقه‌ای شهرداری تهران پیشنهاد شده است.

وی افزود: این لایحه در اصل همان عوارض تطویل است که عنوانش تغییر کرده یعنی اگر ساختمانی که پروانه ساخت می‌گیرد و در پروانه دو سال مهلت شروع به آن داده می‌شود، هنگامی که شروع کرد طبق جدولی براساس تعداد طبقات و متراژ بنا زمانی برای اتمام آن مشخص می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر کسی نتوانست در مهلت قانونی، ساخت و ساز را به اتمام برساند طبق مصوبه قبلی یک سال مهلت به آن انفاق می‌شود که یک بار هم می‌تواند تمدید کند اما اگر بعد از این زمان ساختمان تمام نشد از آنجایی که مشکلاتی برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است باید عوارضی را تحت عنوان عوارض تطویل بپردازد. در اصل این یک بسته تمدیدی برای ساختمانهای رها شده است.

سالاری تاکید کرد: این مصوبه در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته و اکنون هم ملاک عمل است اما معاونت شهرسازی و معماری شهرداری با توجه به این که فرآیند صدور پروانه دو مرحله‌ای شده تغییراتی در محتوای مصوبه ایجاد کرده است و برای تعاونی‌های مسکن کارکنان نیز به دلیل این که برای اتمام با مشقت پول جمع می‌کند ارفاق‌هایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *