ای کاش دوم می‌شدیم و به تیم‌های سختی برخورد می‌کردیم!


سیروس دین محمدی

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید ایران در جام ملت‌ها زحمت‌های زیادی کشیده اما برای ایران قهرمانی لذت بخش بود.

سیروس دین‌محمدی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با سادس، درباره مصاف ایران و ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا و شکست سه بر صفر ایران مقابل ژاپن گفت: علت باخت ایران برابر، ژاپن مطلب بسیار گسترده‌ای است و نیاز به بحث زیادی دارد تا اینکه به طور کامل این مساله ریشه یابی شود اما اگر من بخواهم در یک جمله بگویم این است که ما مثل بازی‌های گذشته می‌توانیم ژاپن را هم شکست دهیم و در بازی تمرکز لازم را هم نداشتیم و فکر می‌کردیم خیلی آسان می‌توانیم از سد ژاپن بگذریم. تیم ژاپن هم ایران را کاملاً آنالیز کرده بود و توانست در این بازی به پیروزی برسد.

او درباره اشتباه فاحش بازیکنان در گل اولی که ایران دریافت کرد: وقتی که بازیکن ژاپن نقش زمین شد، مدافعان تیم ما به سمت داور هجوم آوردند و اشتباه بزرگی را مرتکب شدند. متأسفانه بازیکنان ما در آن لحظه احساسی شدند مرتکب این اشتباه شدند. متأسفانه این فرهنگ در بازیکنان و لیگ برترمان وجود دارد و مساله ناخوشایندی است.

دین محمدی درباره عملکرد کلی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: عملکرد نسبتاً بدی نداشتیم. اما ما در این رقابت‌ها به چه تیم‌های بازی داشتیم؟ با ویتنام و یمن، تیم‌هایی که باید آن‌ها را می‌بردیم. جلوی عراق هم مساوی کردیم. بازی برابر چین هم مدافعان وسط چین به شدت ضعیف بودند و توانستیم از سد چین بگذریم.

او ادامه داد: ای کاش دوم می‌شدیم و به تیم‌های سختی برخورد می‌کردیم تا دچار این غرور نشویم. درست است که تیم ملی زحمت کشید اما قهرمانی برای ما لذت بخش بود.

این پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد ۸ ساله کی‌روش اظهار کرد: آقای کی‌روش در این ۸ سالی که هدایت تیم ملی را بر عهده داشتند، دو بار موفق شدیم به جام جهانی صعود کنیم. ما با مربی ایرانی هم به جام‌جهانی هم صعود کردیم اما در جام‌جهانی موفق به صعود به مرحله بالاتر نشده‌ایم. در جام‌ملت‌های آسیا هم نتوانستیم نتیجه مطلوب را به دست آوریم.

وی افزود: ما در این ۸ سال در کل پنج روز خوشحال بودیم. یک روز در بازی با مراکش، دو بار در جام‌جهانی و دو بار هم در بازی‌های برابر آرژانتین و پرتغال. ما نتوانستیم از کی‌روش استفاده بهینه‌ای انجام دهیم. حداقل ای کاش مربیان جوانی کنار کی‌روش می‌گذاشتیم تا از تجربیات کی‌روش استفاده کند اما این کار را هم نکردیم.

دین محمدی در ادامه اظهار کرد: کی‌روش مثل مربیان دیگر تیم ملی یک‌سری بازیکنان را به فوتبال معرفی کرد که این مساله هم نمی‌تواند جزو مزیات خاص کی‌روش باشد.

او در پایان گفت: من دیشب به عنوان ملی‌پوش سابق تیم ملی، شرمنده مردم ایران شدیم. امیدوارم تیم ملی در آینده این نتیجه را جبران کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *