قهرمانی دیپلمات‌های ایران در پینگ‌پنگ، افغانستان در شطرنج


ورزش

نخستین المپیاد ورزشی دیپلماتیک صلح و دوستی برگزیدگان خود در دو رشته تنیس روی میز و شطرنج را شناخت.

به گزارش سادس، مسابقات تنیس روی میز المپیاد ورزشی دیپلماتیک جام صلح و دوستی روز شنبه (29 دی) با رقابت بیش از 30 تیم ورزشی هیات‌های دیپلماتیک مقیم ایران شروع شد که در نهایت تیم ایران به مقام قهرمانی رسید و تیم دیپلماتیک اندونزی و روسیه به ترتیب به مقام دوم و سوم دست یافتند.

در رشته شطرنج نیز که شامگاه دیروز با رقابت 24 شطرنج از نمایندگی های سیاسی کشورهای مختلف در سالن شطرنج فدارسیون فوتبال ایران برگزار شد، افغانستان رتبه اول و سوم را کسب کرد و مجارستان نیز به رتبه دوم رسید.

احمد هارون نجم‌پور، معاون سفیر افغانستان، «هاسزونیتززولتانوارگا» از مجارستان و حمید یافتالی سلطان از افغانستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم مسابقات شطرنج دیپلماتیک صلح و دوستی را کسب کردند.

در این رقابت‌ها، شطرنج‌بازانی از کشورهای ایران، روسیه، اندونزی، انگلیس، هندوستان، تاجیکستان، نیجریه و سازمان‌های بین المللی از جمله یونیسف و سازمان بهداشت جهانی حضور داشتند.

مسابقات فوتسال دیپلماتیک صلح و دوستی نیز عصر امروز با رقابت تیم فوتسال دیپلماتیک ایران با تیم سازمان بهداشت جهانی در مجموعه ورزشی انقلاب شروع می‌شود و به مدت 15 روز میزبان 24 تیم از کشورهای مختلف است.

به گزارش سادس، برگزیدگان نخستین المپیاد ورزشی دیپلماتیک طی آیین اختتامییه با حضور مقاماتی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رییس کمیته ملی المپیک و روسای فدارسیون های مربوطه، جوایز خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *