سرمربی هندبال گچساران: نرفتن به جام باشگاه‌های آسیا جریمه سنگین دارد


هندبال گچساران

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران گفت: فکر می‌کنم دیگر رفتن ما به این مسابقات ۱۰۰ درصد شده باشد، چون دیگر در قرعه‌کشی آسیا قرار گرفته‌ایم.

مهدی آزاد منجیری در گفت‌وگو با سادس، در مورد حضور تیم هندبال گچساران در جام باشگاه‌های آسیا اظهار کرد: آخرین خبرها این بود که تیم ما برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده است. با رایزنی‌هایی که فدراسیون هندبال با وزارت نفت انجام داده بود قرار بر این شد که در این مسابقات شرکت کنیم. در سایت آسیا هم نام تیم ما به عنوان تیم‌ حاضر در این مسابقات وجود دارد. من فکر می‌کنم با هدفی که فدراسیون و وزارت نفت دارند، ایران در جام‌ باشگاه‌های آسیا نماینده خواهد داشت.

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم دیگر رفتن ما به این مسابقات ۱۰۰ درصد شده باشد، چون دیگر در قرعه کشی آسیا قرار گرفته‌ایم. فکر می‌کنیم در این شرایط عدم حضور ما جریمه‌ای نزدیک به هزینه رفتن تیم در بر خواهد داشت. وقتی که اعلام آمادگی شود و تیمی در قرعه کشی قرار بگیرد اگر به مسابقات نرود، باشگاه باید جریمه سنگینی پرداخت کند.

آزادمنجیری در پاسخ به این سوال که تیم نفت و گاز قبل‌تر برای حضور در این مسابقات انصراف داده بود گفت: پیش از این مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در اردن بود که تیم ما از حضور در آن انصراف داد اما بعد با تغییر میزبان و زمان برگزاری مسابقات دوباره از همه تیم‌ها برای حضور دعوت شد. در این شرایط هزینه‌ها هم کم و زیاد می‌شد و بنابراین آسیا مجددا از تیم‌ها برای حضور در مسابقات با شرایط جدید دعوت کرد. ابتدا قرار بود مسابقات در اردن باشد، بعد هندوستان انتخاب شد و در نهایت کویت به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر شرایط تیم گچساران چگونه است، گفت: تیم نفت نسبت به سال قبل کاهش بودجه زیادی داشت. نزدیک ۶۰ درصد از بودجه تیم کاهش پیدا کرد ما هم مجبور شدیم ورزشکاران با تجربه و ملی پوش خود را از دست بدهیم. این‌ها منجر شد که ما در جذب بازیکن از بازیکن‌های بومی استفاده کنیم. بازیکنان بومی ما هم بسیار جوان هستند و اکثرا از میان نوجوانان و جوانان گچساران هستند. این‌ها سبب شده که تجربه تیمی کم شود و کلا تیم افت کند. ما اکنون در لیگ برتر امسال جایگاه خوبی نداریم و تقریبا در انتهای جدول هستیم. تیم نفت می‌خواهد در این شرایط روی بازیکنان بومی جوان سرمایه‌گذاری کند  تا در دو سه سال آینده از جوانان خود نتیجه خوبی بگیرد.

سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران در پاسخ به این سوال که در این شرایط برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا به مشکل نمی‌خورید، افزود: چرا اگر بخواهیم در این مسابقات شرکت کنیم مسلما تیم خوبی نداریم. به همین دلیل رایزنی‌هایی با رجبی دبیر فدراسیون هندبال انجام دادیم تا از بازیکنان کمکی استفاده کنیم. نمی‌خواهیم هدف تنها حضور در این مسابقات باشد و باید بتوانیم نماینده خوب و درخوری برای ایران در آسیا باشیم تا بتوانیم از هندبال ایران دفاع کنیم. ما امیدواریم که از بازیکنان کمکی زیادی بتوانیم در این مسابقات استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تیم برای جذب بازیکن با مشکل مالی روبرو نمی‌شود گفت: مشکل مالی که هست و از نظر مالی نمی‌توانیم بازیکنان کمکی را ساپورت کنیم. مگر از آن‌ها خواهش کنیم برای تیم گچساران تنها در جام باشگاه‌های آسیا کمکی بازی کنند تا باشگاه نخواهد هزینه‌ای پرداخت کند. از آن جایی هم که لیگ تمام می‌شود، بازیکنان آزاد می‌شوند و مشکلی در جذب بازیکن نخواهیم داشت. ما هم تنها برای همان مسابقات از آنها استفاده خواهیم کرد نه برای مسابقات لیگ برتر. این هم برای بازیکنان خوب است چون فضایی برای دیده شدن در آسیا پیدا خواهند کرد. این یک رزومه و عملکرد خوب برای آنها خواهد بود تا بتوانند برای حضور در تیم‌های اروپایی از آن استفاده کنند.

این هفته با تیم نجف آباد اصفهان بازی داریم. امیدواریم که بازی را ببریم و رتبه بهتری در جدول پیدا کنیم. ما باید بتوانیم حداقل با این دو سه تیم انتهای جدول مثل سبزوار و نجف آباد رقابت کنیم و بالاتر از آن‌ها قرار بگیریم و در رده ششم یا هفتم جایگاه خود را در لیگ برتر تثبیت کنیم تا در سال‌های آینده بتوانیم تیم بهتری را برای لیگ برتر ببندیم.

انتهای پیام

خبرنگار: معصومه عبدالجوادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *