لایق: حضور در جام جهانی طبق برنامه کادر فنی نبود/ با اتحادیه جهانی لجبازی کنیم به مشکل می‌خوریم


image.png

دبیر فدراسیون کشتی تاکید کرد: حضور در جام جهانی روسیه با توجه به برنامه‌ریزی کادر فنی برای حضور در جام تختی و رقابت‌های قهرمانی آسیا، نمی‌توانست بار فنی برای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان داشته باشد.

رضا لایق در گفتگو با سادس با بیان اینکه تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران بدلیل حضور در جام تختی و پس از آن رقابت‌های قهرمانی آسیا به رقابت‌های جام جهانی روسیه اعزام نمی‌شود، اظهار کرد: کادر فنی تیم ملی برنامه‌ریزی‌های خود را در چند ماه آینده انجام داده و آزادکاران ما پس از حضور در جام تختی که حکم رقابت‌های انتخابی تیم ملی را دارد باید اول اردیبهشت ماه سال آینده در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ حاضر شود بنابراین حضور در جام جهانی روسیه که اسفندماه برگزار می‌شود، نمی‌تواند با توجه به موارد فوق بار فنی برای تیم ملی داشته باشد.

دبیر فدراسیون کشتی با بیان اینکه از صحبت‌های وی در این‌باره برداشت نادرستی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: من هیچگاه نگفتم حضور در جام جهانی برای کشتی ایران بار فنی ندارد. مگر می‌شود تیم‌های قدرتمند کشتی جهان مثل روسیه و آمریکا با بهترین نفراتشان در جام جهانی حاضر شوند و این رقابت‌ها بار فنی نداشته باشد؟ وقتی سرمربی روسیه از هدفشان برای قهرمانی در این مسابقات می‌گوید نشان‌دهنده اهمیت این رقابت‌ها و سطح کیفی بالای آن است اما منظور من این بود که با توجه به برنامه‌ریزی‌های کادر فنی و تقویم رقابت‌های تیم ملی، حضور تیم ملی بزرگسالان ایران در جام جهانی نمی‌تواند کمکی به تیم ملی و کادر فنی داشته باشد و چه بسا حضور  غیر برنامه‌ریزی شده و یکباره کشتی گیران بزرگسال ما در جام جهانی می‌توانست باعث مصدومیت آن‌ها نیز شود.

لایق در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود بخاطر اقدام یکباره اتحادیه جهانی کشتی در کاهش تعداد تیم‌ها از ۸ به ۶ تیم که باعث کنار رفتن ایران از حضور در این رقابت‌ها و بدنبال آن انصراف زودهنگام ایران از میزبانی جام جهانی، کشتی‌گیران ایران به نشانه اعتراض راهی این رقابت‌ها نمی‌شدند،گفت: ما نمی‌توانیم با اتحادیه جهانی کشتی مقابله به مثل کنیم. فدراسیون کشتی ایران طی سال‌های اخیر همکاری نزدیکی با اتحادیه جهانی داشته و ما اگر می‌خواستیم لجبازی کنیم، به مشکل برمی‌خوردیم. پس از دعوت از ایران به این رقابت‌ها، از آنجا که تیم ملی بزرگسالان با توجه به برنامه‌ریزی کادر فنی و ضرورت موفقیت در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در رنکینگ کشتی گیران تاثیرگذار است، امکان حضور در جام جهانی را نداشت با مسئولان تیم امید نشست داشتیم و در نهایت قرار شد تیم ملی امید ایران عازم این رقابت‌ها شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *