نبرد با غول پلاستیکی از مهمترین برنامه‌های حفاظت از محیط زیست خلیج فارس


معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اجرای طرح نبرد با غول پلاستیکی در سواحل خلیج فارس، افزایش سطح آگاهی ساحل نشینان را مهمترین اصل در اجرای این طرح دانست.

به گزارش سادس پروین فرشچی صبح امروز در سفر به جنوب کشور در شورای اداری بندر لنگه و بندر کنگ در استان هرمزگان در حضور رؤسای ادارات، ائمه جمعه، فرماندار و شهردار کنگ بر اهمیت محیط زیست خلیج فارس تأکید و اجرای طرح «نبرد با غول پلاستیکی» را در راستای افزایش آگاهی جوامع ساحل نشین ذکر کرد.

وی آسیب پسماندهای پلاستیکی بر محیط زیست کره زمین به‌ویژه دریاها و اقیانوس‌ها را خارج از حد تصور عنوان کرد و مردم را بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور و حس تعلق و مالکیت مردم بر سرزمین‌شان را راهکاری برای توسعه متوازن و پایدار کشور دانست.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کم توجهی در برنامه‌های توسعه‌ایِ دو دهه اخیر و شاید سده اخیر را عاملی برای عدم توسعه پایداراستان‌های ساحلی عنوان و به هم افزایی دستگاه‌های ملی در حوزه دریایی برای تدوین سند توسعه دریایی کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: نقش و مطالبه مردم و نهادهای مرتبط در اجرایی شدن مفاد این سند بسیار ارزشمند و راهگشا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در ادامه این نشست مسئولان ادارات دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد گزارشی از وضعیت این دو شهرستان بندری ارایه کردند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *