اظهارات وزیر بهداشت درباره معوقات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها


وزیر بهداشت گفت: در حوزه استان‌ها کسری اعتبار و معوقات علوم پزشکی‌ها محسوس است.

به گزارش سادس، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، افزود: ۳۰ میلیون نفر در دولت‌های قبلی و ۱۰ میلیون نفر در دولت فعلی بیمه شده‌اند.

وی با تاکید بر پرداخت حقوق و مزایای پرسنل حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: متاسفانه در وزارت بهداشت از نیم میلیون جامعه هدف پرسنلی، حقوق حدود ۱ ۳۰ هزار نفر از پرسنل از درآمد وزارت بهداشت داده می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمه‌ها نیز نتوانسته‌اند تعهدات خود را عملیاتی کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه استان‌ها کسری اعتبار و معوقات علوم پزشکی‌ها محسوس است.

هاشمی با اشاره به اینکه باید به حقوق بازنشستگان توجه اساسی شود، تصریح کرد: امید است به نحوی عمل کنیم که رضایت مردم را از دست ندهیم و ارتقای پوشش خدماتی و حمایتی در بخش‌های مختلف را داشته باشیم.

وی به پوشش تامین دارویی در کشور اشاره کرد و گفت: گرانی در حوزه دارویی از جمله چالش‌های پیش رو است که توانستیم این مسئله را تاحدودی کنترل کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح بیمارستان بزرگ یاسوج، توسعه بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد را خدمتی ارزشمند دانست و عنوان کرد: طی ۴۰ سال گذشته اقدامات مناسبی در این استان انجام شده است.

هاشمی با اشاره به افتتاح بیمارستان‌های یاسوج و باشت و دهدشت در این سفر بیان کرد: تلاش نمایندگان و متولیان برای تحقق و افتتاح این بیمارستان‌ها قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه پوشش خدماتی و رفع مشکلات مردم مورد تاکید است، گفت: پوشش تخت بیمارستانی یاسوج به متوسط تعداد تخت کشور رسیده، اما هنوز نیاز به ۲۰۰ تا ۲۵۰ تخت دیگر دارد که امیدواریم با بهره‌برداری از بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی خصوصی زاگرس یاسوج، وضعیت بهتر شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های مختلفی برای توسعه دارد، افزود: تعریف راهبرد اصولی و صحیح می‌تواند خروجی مناسبی را در توسعه و بهبود وضعیت رقم بزند.

هاشمی اظهار کرد: حکومت‌داری کار سختی است مانند اداره یک خانواده که برای پدری که تقاضای روز افزودن دارد، اما درآمدش با تقاضاهای خانواده نمی‌خواند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: از تلاش‌های نماینده بویراحمد برای پیگیری‌های شبانه روزی بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی یاسوج تشکر می کنم.  مدت‌هاست که بیمارستان باشت آماده است و از آقای دکتر تاجگردن خواستم که این بیمارستان را افتتاح کنیم اما ایشان قبول نکردند و گفتند پس از افتتاح بیمارستان یاسوج بیمارستان باشت نیز افتتاح خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئیف چرام و لنده از سایر مناطق محروم‌تر است که انتظار داریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی به این شهرستان‌ها توجه کنند و برای توسعه بیمارستان‌های محلی که مردم آرامش داشته باشند و احساس کنند به وقت دردمندی، دولت در کنار آنهاست، توجه شود.

وی اضافه کرد: در خصوص پاداش و پرداخت مطالبات بازنشستگان، وظیفه سازمان برنامه و بودجه است. کسانی که امروز پلاکارد در دست داشتند حق با اینهاست؛ چراکه آموزش و پرورش و وزارت علوم حق بازنشستگی خود را گرفتند، اما وزارت بهداشت نگرفته است.  بالاخره اینها هم دختر دم بخت دارن پسر در شرف ازدواج دارند و مریض دارند و نیاز دارند که انصاف نیست و از سال ۹۴ تا کنون هنوز مطالبات بازنشستگان وزارت بهداشت داده نشده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *