افزایش حدود ۲ تا ۳ درصدی تماس‌ با خط ملی اعتیاد


ساخت پلاسکوی جدید به کجا رسید، داروی ایرانی بخورید و از کیفیت آن مطمئن باشید، پرداخت «بسته حمایتی» بازنشستگان تامین‌ اجتماعی تا١٠ روز آینده، مدیر جدید پروژه بین‌المللی یوز انتخاب می‌شود و پاسخ محیط زیست درباره چرایی صدور ۲۰۰۰ مجوز شکار در تهران تیتر برخی اخبار امروز اداره اجتماعی سادس است.

به گزارش سادس، اداره خبار اجتماعی امروز (۱۲ آذر) ۵۲ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه اتوبان بابایی

آراسته – معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۴- از ساخت‌ وسازهای غیرمجاز در حاشیه اتوبان بابایی بدون اخذ هیچ‌گونه پروانه‌ای خبر داد.

وی درباره ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حاشیه اتوبان بابایی که اخیرا بر تعداد آنها افزوده شده است، گفت: ساخت‌ و سازهای ارتش در محدوده اتوبان بابایی از سنوات قبل شکل گرفته و چون این ساخت‌وسازها توسط نیروهای مسلح انجام شده است، در سنوات گذشته شهرداری تهران با این موضوع با مماشات برخورد کرده است.

ساخت پلاسکوی جدید به کجا رسید؟

محمدعلی سعادتی -شهردار منطقه ۱۲- آخرین وضعیت ساخت پلاسکوی جدید را تشریح کرد.

وی درباره آخرین وضعیت ساخت پلاسکو گفت: مالک پلاسکو نسبت به ایمن‌سازی ساختمان شمالی اقدام کرده است و با اخذ مشاور در حال تکمیل و ایمنی‌سازی ساختمان شمالی است.

واکنش عضو شورای شهر به بسته شدن مجدد نرده‌های چهارراه ولیعصر

حجت نظری -عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران- درباره بسته شدن مسیر عابر پیاده چهارراه‌ ولیعصر و نرده‌گذاری مجدد آن گفت: بستن نرده‌ها در چهارراه ولیعصر مشکلی را حل نمی‌کند.

وی درباره اختلاف‌نظر پلیس و شهرداری در مورد بازگشایی مسیرعابر پیاده چهارراه ولیعصراظهارکرد: فضای شهر متعلق به همه اقشار جامعه است و اگر می‌خواهیم شهر تهران برای همه دسترس‌پذیر باشد باید امکان حضور تمامی شهروندان را در سطح جامعه فراهم کنیم و طبیعتا در این شرایط است که شهری پویا با مشارکت شهروندان خواهیم داشت.

داروی ایرانی بخورید و از کیفیت آن مطمئن باشید

دکتر سیدحسن هاشمی – وزیر بهداشت- ضمن محکوم کردن مجدد تحریم‌های آمریکا به مشکل شرکت‌های دارویی برای خرید دارو و انتقال پول به آن سوی مرزهای کشور اشاره کرد و در عین حال از مردم خواست که از داروهای تولید داخل حمایت کنند و از کیفیت آن نیز مطمئن باشند.

هنوز خبری از موج آنفلوآنزا نیست

دکتر محمد مهدی گویا – رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت – ضمن تشریح وضعیت بروز و شیوع آنفلوآنزا در کشور گفت: خوشبختانه هنوز موج نخست آنفلوآنزا شروع نشده، اما با سردتر شدن هوا باید منتظر همه‌گیری آنفلوآنزا باشیم و بر همین اساس رعایت نکات بهداشتی بسیار اهمیت دارد.

وی درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور با توجه به فصل سرما، ‌گفت: خوشبختانه هنوز موج اول آنفلوآنزا در کشور آغاز نشده است و موارد کمی از این بیماری را در کشور شاهد هستیم.

تعطیلی مراکز «ترک الکل» و درمان الکلی‌ها در انتظار تعیین تکلیف

فرید براتی سده  – معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور- با اشاره به افزایش حدود ۲ تا ۳ درصدی تماس‌ها با خط ملی اعتیاد درباره موضوعات مرتبط با مصرف «الکل» گفت: درمان مصرف الکل یک مقوله تخصصی است و افراد باید در این مورد دوره تخصصی ببینند و مراکز خاصی هم باید برای این منظور وجود داشته باشد.

پرداخت «بسته حمایتی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی تا١٠ روز آینده

انوشیران محسنی بندپی – سرپرست سازمان تامین اجتماعی – از پرداخت بسته حمایتی به بازنشستگان تامین اجتماعی طی ٨ تا ١٠ روز آینده خبر داد.

وی ضمن بیان اینکه بسته حمایتی برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و کارکنان آن،  بین ۸ تا ۱۰ روز آینده پرداخت خواهد شد، اعلام کرد: بسته حمایتی با متوسط ٢٠٠ هزار تومان به تمام افرادی که حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دارند پرداخت می‌شود. همچنین افرادی که از دریافت بسته جا مانده‌اند و حقوق کمتر از ٣ میلیون تومان دارند می‌توانند به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

اتمام توزیع «بسته حمایتی» فرهنگیان / جاماندگان پیامک بزنند

محمد شریعتمداری – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- درباره توزیع بسته‌های حمایتی دولت به افراد جامانده گفت: افرادی که از دریافت بسته‌های حمایتی جامانده‌اند می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های اعلام شده اطلاع دهند و پیامک ارسال کنند.

۲۰ میلیون کاربر ایرانی اینترنت کمتر از ۲۰ سال سن دارند

 علیرضا کاظمی – معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش – با بیان اینکه از ۵۶ میلیون کاربر اینترنت، ۲۰ میلیون نفر زیر ۲۰ سال سن دارند گفت: علت بروز بسیاری از آسیب‌ها در حوزه دانش‌آموزی فقدان مهارت‌هایی چون سواد رسانه‌ای است که باید به آن توجه شود.

راه‌اندازی اتاق اولیاء در ۱۰ درصد مدارس کشور

نورعلی عباسپور  – مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش – از ایجاد اتاق اولیاء در ۱۰ درصد مدارس کشور در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه به‌تدریج در سایر مدارس کشور نیز اجرا می‌شود.

وی درباره جزئیات راه‌اندازی اتاق اولیاء در مدارس اظهار کرد: در آموزش و پرورش بر نقش اولیاء در فرآیند تعلیم و تربیت تاکید بسیاری می‌شود.

مدیر جدید پروژه بین‌المللی یوز انتخاب می‌شود

در آستانه روز جهانی یوزپلنگ، مجید خرازیان مقدم – مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست- ضمن اشاره به آخرین وضعیت «کوشکی»،«دلبر» و «ایران» – یوزهای نگهداری شده در پارک پردیسان – ازتصمیم سازمان حفاظت محیط زیست برای انتخاب مدیر چدید پروژه بین‌المللی یوز خبرداد.

پاسخ محیط زیست درباره چرایی صدور ۲۰۰۰ مجوز شکار در تهران

کیومرث کلانتری – مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران- با اشاره به اینکه باید به درخواست شکارچیان قانونی پاسخ می‌دادیم، گفت: تاکنون حدود ۲۰۰۰ مجوز شکار پرنده در استان تهران صادر شده است و شکارچیان مجاز تا پایان دی ماه می‌توانند شکار کنند.

اقدام وزارت کشور برای آمادگی تهران در مقابل زلزله احتمالی

اسماعیل نجار – رئیس سازمان مدیریت بحران کشور- با اعلام اقدامات انجام شده برای مقابله با زلزله احتمالی تهران، در این راستا از استقرار منابع ویژه آب در سطح شهر خبر داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا سازمان مدیریت بحران، صحنه فرضی پایتخت پس از یک زلزله بزرگ را برای آمادگی بهتر ترسیم کرده است یا خیر، گفت: مطالعات مفصلی در این خصوص انجام شده و اکنون هم این مطالعات در حال بازیابی است.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

مردی همسر رفیقش را دزدید

دستگیری مردی که قصد آزار و اذیت مسافرش را داشت

اقدام وزارت کشور برای آمادگی تهران در مقابل زلزله احتمالی

پرداخت «بسته حمایتی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی تا١٠ روز آینده

ساخت پلاسکوی جدید به کجا رسید؟

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *