سازندگی در والیبال دختران مهم‌تر است تا قهرمانی


لیگ برتر والیبال بانوان

سرمربی تیم نامی‌نو می‌گوید امیدوارم والیبال بانوان به روزهای خوبش برگردد و والیبالی‌ها فارغ از نتیجه و مقام دلسوزتر عمل کنند.

راحله آرا سرمربی تیم والیبال بانوان نامی‌نو اصفهان در گفت‌وگو با سادس در مورد وضعیت لیگ برتر گفت: آرزو می‌کنم والیبال بانوان به روزهای خوبش برگردد، روزهایی که ما بازی می‌کردیم و ۱۲ تا ۱۴ تیم با انگیزه در لیگ حضور داشتند. بازیکن‌ها هم در تیم‌های مختلف تقسیم می‌شدند تا کار به اینجا نمی‌رسید که شیراز فکر کند بازیکن ندارد و تیمش را لیگ خارج کند. یکی از دلایلی که باعث شد  وارد کار شوم و تحت هر شرایطی تا آخرین لحظه مقاومت کنم که تیم‌مان در لیگ بماند وضعیت والیبال‌مان است. آرزو می‌کنم که همه والیبالی‌ها دلسوزتر عمل کنند، فقط به قهرمانی، مقام و نتیجه فکر نکنند و به سازندگی بپردازند تا تیم‌های بیشتر و بهتری در لیگ داشته باشیم. والیبال ورزش اول دختران است و نباید شرایط بدی داشته باشد.

او با بیان اینکه حضور تنها پنج تیم در لیگ بانوان اتفاقی تلخ و ناگوار است، تاکید کرد: برای رسیدن تیم ملی به جایگاهی خوب و  شایسته باید لیگ پویایی داشته باشیم. همه باید دست به دست هم بدهیم،‌ دست از نتیجه گرایی برداریم و ضمن احترام به بازیکنان بزرگسال و زود خارج نکردن آنها از لیگ به بازیکنان جوان بپردازیم. اما اکنون اگر تیم ملی و امید نبود و باشگاه نامی نو هم  از جوانان حمایت نمی‌کرد رسما دو یا سه تیم بیشتر تشکیل نمی‌شد.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان نامی‌نو در مورد وضعیت تیمش پیش از آغاز لیگ گفت: به دلیل اینکه دعوت از باشگاه برای حضور در لیگ دیر اتفاق افتاد، تیممان آخرین لحظه بسته شد و چون ترجیح‌مان استفاده از بازیکنان بومی بود، کارمان را دیر با جوانان و نوجوانان ملی پوش بومی اصفهان شروع کردیم بنابراین نمی‌توانم بگویم آمادگی لازم را داریم اما امیدوارم رفته رفته بهتر شویم.

او در پاسخ به این سوال که از پیکان به عنوان اولین حریفتان در لیگ برتر چه اندازه شناخت دارید، اظهار کرد: پیکان تیم روزمه دار و پر مهره‌ای است  که سرمربیگری آن را فرد متشخص و کارکشته‌ای مثل شعبانیان برعهده دارد. اما تیم من در واقع تیم جوانان است به همین دلیل مجموعه‌مان را تشویق می‌کنم که به تلاش ها و مبارزه هایمان نمره بدهند.

آرا هدف حضور باشگاه نامی نو در لیگ را سازندگی دانست و گفت:  با اهداف سازندگی وارد شدم و باشگاه را توجیه کردم که چون اصفهان پتانیسل زیادی دارد اجازه بدهند در زمینه سازندگی کار کنیم. اگر هدفمان قهرمانی بود باید بیشتر به جذب بازیکنان درجه اول می‌پرداختیم که این موضوع باعث دور شدن از اهداف شخصی خودم و باشگاه نامی نو می‌شد بنابراین اهداف‌مان را  بلندمدت تعیین کردیم تا اقدامات ریشه ای در والیبال بانوان انجام دهیم.  

سرمربی تیم والیبال بانوان نامی در پاسخ به این سوال که به نظرتان در لیگ چه عملکردی خواهید داشت، بیان کرد: تیم ما با نشاط، با انگیزه و پر از جوان‌های آینده دار است که خیلی به معرفی این نیروهای جوان و باانگیزه به فدراسیون والیبال و تیم ملی علاقه دارم اما چون شناختی از سطح آمادگی تیم‌های دیگر ندارم باید جلوتر برویم تا ببینیم آنها به چه شکلی ظاهر می‌شوند. 

 تیم نامی نو با ترکیب شکوفه صفری، شبنم علیخانی،  پوران زارع،  زهرا بخشی،  هانیه محتشمی،  بهاره بهرامی نیا، نیلوفر یمینی سلطان، الهه موسوی،  زهرا رضایی، زینب مدنی،  فروغ سلحشور، غزل دهقان، پریا ریخته گران، پریا رئیسی و صبا خواجه افضل  با سرمربیگری راحله آرا و مربیگری سمیرا ایمانی در لیگ شرکت می‌کند.

این تیم پنج‌شنبه ( ۲۴ آبان ) در اولین بازی خود به مصاف پیکان تهران می‌رود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *