وزش باد شدید در برخی نقاط کشور/ کاهش دمای ۷ تا ۱۵ درجه‌ای برخی استان‌ها


سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نسبت به وزش باد شدید در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و مسیر کاروان‌های زیارتی در عراق هشدار داده است، همچنین در این اخطاریه از کاهش دمای ۷ تا ۱۵ درجه‌ای خبر داده شده است.

به گزارش سادس ، در این اخطاریه به‌تدریج و با نزدیک شدن تدریجی سامانه فعال هواشناسی و گذر شرایط ناپایدار جوی، وضع هوای کشور طی امروز (۳ آبان) و فردا (۴ آبان)، وزش باد شدید در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود و سرعت باد لحظه‌ای در برخی نقاط به‌ویژه برخی شهرهای اردبیل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این شرایط خیزش گرد و خاک محلی و احتمال شکستن درختان و آسیب به خطوط انتقال نیرو وجود دارد، همچنین استان‌های جنوب‌غرب تا شمال‌غرب شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، همدان و زنجان و کشور عراق شامل شهرهای زیارتی و مسیر کاروان‌های اربعین با وزش باد شدید و در برخی نقاط به‌ویژه در جنوب‌غرب و نوار غربی و عراق توام با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

در این اخطاریه همچنین استفاده از عینک‌های محافظ و ماسک تنفس برای حفظ سلامتی توصیه شده است.

در  این اخطاریه آمده است که در نوار غربی و جنوب‌غربی ایران شامل ایلام، کرمانشاه، خوزستان و مسیر کاروان‌های زیارتی در عراق طی بعد ازظهر امروز و فردا گاهی با وقوع طوفان تندری خواهد بود که پیامد آن باد شدید لحظه‌ای و تشدید خیزش گرد و خاک و رگبار موقت باران خواهد بود. 

در ادامه این اخطاریه آمده است: وقوع بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق ناشی از طوفان تندری طی بعد ازظهر امروز و فردا در نوار غربی و جنوب‌غرب شامل استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان و مسیر کاروان‌های زیارتی که در برخی نقاط به دلیل شدت بارش موقتی می‌تواند منجر به سیلاب محلی شود.

این اخطاریه می‌افزاید: همچنین هوای گرم در غرب، شمال‌غرب و نوار شمالی کشور تا ظهر فردا تداوم دارد و از بعد ازظهر فردا با نفوذ جریان‌های سردشمالی کاهش محسوس دما در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان و مرکزی حدود ۷ تا ۱۰ درجه است و در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد داد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *