کمیته محیط‌ زیست یک ضرورت است

دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست کلان‌شهرهای کشور گفت: کمیته محیط‌ زیست میان‌کمیته‌ای است که باید در حوزه پسماند، فضای سبز و سایر بخش‌ها هماهنگی ایجاد کند.

به گزارش سادس، کمال مرادی امروز در اولین نشست تخصصی مدیریت پسماند کلان‌شهرهای کشور که در سالن کنفرانس سازمان مدیریت پسماند مشهد برگزار شد گفت: ما ساختار محیط‌زیست را در خیلی از شهرها نداریم و تنها شهری که یک اداره ویژه دارد شهر تهران است.

وی افزود: باید به فکر توسعه و ترویج این کمیته باشیم و یکی از ضرورت‌هایی است که باید به صورت تخصصی به آن بپردازیم.

دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست کلان‌شهرهای کشور با اشاره به اینکه «ما عنوان دبیرخانه را به مجمع شهرداران کلان‌شهرها تغییر دادیم که این مصوب خود شهرداران در جلسه بود»، ادامه داد: دراین جلسه دبیر و مدیریت دبیرخانه مشخص شد و همچنین یک تغییر ساختاری را شهرداران تصویب کردند که کمیته‌های ما تبدیل به کمیسیون‌های تخصصی شود.

مرادی تصریح کرد: مانند کمیته‌ معاونان شهرسازی، معاونان کلانشهرها به کمیسیون‌ها تبدیل شد و به جای اینکه دبیر کمیسیون داشته باشد، رئیس کمیسیون دارد و هر کمیسیون یک دبیر دارد که کمیسیون خدمات شهری با رای‌گیری که انجام داد با اتفاق آرا مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری تهران به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.

وی عنوان کرد: پس از آن ما کمیته‌های تخصصی را پیشنهاد دادیم که تقریبا ساختار ما به همان شکل حفظ شد به‌جز کمیته محیط‌زیست که به آن اضافه کردیم و پیشنهاد معاونان بود. کمیته محیط‌ زیست هم تشکیل شد که دبیرخانه این کمیته در شهرداری تهران مستقر است و  بزودی اولین نشست تخصصی این کمیته را خواهیم داشت.

مرادی با بیان اینکه«دراین جلسات در مورد سایر کمیته‌ها یک تجدید و بازنگری انجام شد»، افزود: هر فرد نکاتی را در مورد کمیته‌ها و استمرار جلسات و چگونگی پیگیری جلسات و میزان اثربخشی در اموراتی که به مجلس‌شورای اسلامی  برمی‌گردد را مطرح کرد.

دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست کلان‌شهرهای کشورتاکید کرد: کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی ما می‌توانند نقشی جدی داشته‌باشند، کما اینکه بعضی از کمیته‌ها می‌توانند از جهت انگیزه‌ها  و فعالیت‌های جدی که داشتند، کشوری باشند.

مرادی بیان کرد: درمورد کمیته پسماند که قبلا در شهر تهران مستقر بود، یک ارزیابی به عمل آمد و در مجموع همه معاونان با توجه به تجربه خوبی که در شهر مشهد بود، پیشنهاد دادند که این کمیته در شهر مشهد مستقر شود و  با استقبال همه اعضاء روبرو شد و در ساختار جدید یکی از الزاماتی که همه کمیته‌ها باید داشته‌باشند، برگزاری کارگاه‌های تخصصی است که باید به صورت مستمر بحث انتقال دانش و تجربه در بین شهرها اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *