يکي از مهم­ترين نيازهاي کارکنان پليس، بهداشت و درمان است

فرمانده انتظامي استان ضمن اشاره به ماموريت هاي مختلف و گسترده پليس در جامعه گفت: امروزه يکي از مهمترين نيازهاي کارکنان پليس موضوع بهداشت و درمان است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “ايرج کاکاوند” در آستانه هفته سلامت و در ديدار با رئيس و معاونان دانشگاه علوم پزشکي “شهيدصدوقي” يزد خاطرنشان کرد: استان يزد يکي از استانهاي امن کشور بوده و اين امنيت نيز به سادگي به دست نيامده است.

وي، امنيت کنوني اين استان را حاصل تلاش و زحمات شبانه روزي کارکنان نيروي انتطامي و همچنين کارکرد خوب دستگاه هاي دخيل در امر امنيت برشمرد و گفت: اقدامات خوب ساير دستگاه هاي امنيتي در پشتيباني از پليس، موجب به دست آمدن اين امنيت مطلوب در سطح استان شده است.

سردار کاکاوند ضمن اشاره به اقدامات و فعاليت هاي پليس استان يزد در سال گذشته افزود: رصدي که ناجا از عملکرد پليس اين استان داشته نشانگر وضعيت خوب امنيتي و همچنين ارتقاء در همه شاخص هاي امنيتي بوده است.

کاکاوند ضمن اشاره به آسيبهاي اجتماعي که امروزه جامعه را تهديد ميکند خاطرنشان کرد: يکي از مهمترين اين آسيب ها که ريشه در بسياري از جرايم دارد بحث قاچاق، توزيع و تبعات سوء مصرف موادمخدر است.

اين مقام ارشد پليس برخورد با اين موضوع را جزو اولويتهاي اصلي پليس استان يزد دانست و گفت: با برنامهريزي و تلاش هاي شبانهروزي ماموران پليس در سال گذشته شاهد افزايش 51 درصدي کشفيات موادمخدر نسبت به سال 93 و همچنين افزايش 100 درصدي کشف نسبت به سال 92 نيز بوده ايم.

سردار کاکاوند “هروئين” را يکي از مواردي دانست که ريشه و ارتباط بسيار نزديکي با ساير جرايم دارد و افزود: در سال گذشته ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان يزد بيش از دو تن و 400 کيلو هروئين کشف کردند.

وي، سختي اين کارها را بر دوش ماموران پليس دانست و گفت: يکي از مهمترين نيازهاي امروز کارکنان پليس موضوع بهداشت و درمان است که اين امر از اواخر سال 94 به صورت ويژه در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامي استان ضمن اشاره به آماده و بهسازي فضا و محيط بهداشت و درمان اين استان افزود: پليس يزد نيازمند ياري، مساعدت و پشتيباني دانشگاه علوم پزشکي استان در ايجاد يک مرکز مجهز درماني براي کارکنان است که اميدواريم با تعاملات صورت گرفته در آينده اي نزديک شاهد به دست آمدن اين مهم نيز باشيم.

امنيت يکي از اجزاي مهم سلامت است

در ادامه اين ديدار دکتر “محمدرضا ميرجليلي” رئيس دانشگاه علوم پزشکي يزد مقوله امنيت و سلامت را دو مقوله جدانشدني از هم دانست و گفت: نمي توان اين موضوعات را از هم جدا کرد اگر يکي از اين موضوعات وجود نداشته باشد انجام امور روزمره امکان پذير نيست.

دکتر ميرجليلي يکي از اجزاي مهم سلامت را امنيت عنوان کرد و گفت: امروزه همه، انسان سالم را انساني مي دانند که داراي امنيت است و مقوله امنيت نيز جزء انسان سالم است و اين استان که داراي امنيت بالايي است زمينه انجام کار در زمينه سلامت را بهتر فراهم کرده است.

وي، ضمن اشاره به رابطه کاري بسيار نزديک معاونان دانشگاه با مجموعه پليس خاطرنشان کرد: پليس و اين دانشگاه يک مجموعه به هم پيوسته هستند که در کنار هم و با کمک يکديگر به افراد جامعه خدمات رساني مي کنند.

دکتر ميرجليلي بحث سلامت را يک موضوع امنيتي نيز برشمرد و گفت: در توليد سلامت همه نقش موثر و متقابل را دارند و پليس اين نقش را به خوبي ايفا کرده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي يزد در پايان ضمن قدرداني از تلاش کارکنان پليس اين استان در ايجاد امنيت مطلوب، اين امنيت موجود جامعه را از برکت خون پاک شهدا دانست و ياد و خاطره شهداي ناجا را گراميداشت.

 

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *