پورموسوی:امسال 30 دقیقه زودتر فحاشی می‌کنند!/ ارزانترین مربی لیگ هستم


اکبر پورموسوی

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با گله‌مندی از کسانی که نمی‌گذارند خود او و تیمش با آرامش به کار خود ادامه دهند، گفت: وقتی که تیمم می‌برد، می‌گویند با جادوگری بوده است، بازی به تساوی کشیده می‌شود به من فحاشی می‌کنند، شکست می‌خوریم می‌گویند پورموسوی تیم را با دلالی بسته است و اگر بازی بدون گل به پایان برسد می‌گویند آنالیزور این تیم و مربیانش دلال هستند! مگر من 15 برد متوالی به دست آوردم یا کار عجیبی انجام داده‌ام که می‌گویند جادوگری انجام می‌دهد و مگر من چه اتفاق غیرممکنی را ممکن کرده‌ام که این همه هجمه به من وارد می‌کنند؟.

سیداکبر پورموسوی در گفت‌وگو با سادس – منطقه خوزستان، در خصوص عملکرد تیمش در چهار هفته سپری شده از لیگ برتر کشور، اظهارکرد: در تمام این چهار هفته تلاش‌مان این بوده است که هفته به هفته از نظر فنی و تاکتیکی شرایط بهتری را به دست آوریم. من به تیمم در دیدارهای پارس جنوبی، نفت مسجدسلیمان و نساجی نمره قبولی می‌دهم و تنها نمره بدی که می‌توانیم به خودمان بدهیم، بازی با پرسپولیس بود که آن دیدار هم شرایط خاص خود را داشت.رقم خوردن آن نتیجه در اولین بازی خارج از خانه و آن‌ هم در آزادی طبیعی بود. در این دیدار متاسفانه یکسری شرایط دست به دست هم داد تا نتوانیم به آن‌چه مدنظرمان بود دست پیدا کنیم.

تمام اقدامات برای کنترل هواداران معترض در حد شعار بوده است

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخلاف این‌که فولاد در حال هماهنگ شدن و کسب نتایج بهتر است، برخی هواداران به تیم اعتراض دارند و همین اعتراضات هم باعث شد که شما پس از بازی با نساجی تصمیم به خداحافظی بگیرید؟ توضیح داد: اولین موضوعی که باعث ناراحتی من شد، این بود که از سال گذشته تا الان هیچ حرکتی برای برخورد با این عده هواداران ندیدم و تمام اقدامات تنها در حد صحبت و شعار بوده است. تنها تفاوت بین نحوه اعتراض هواداران در فصل گذشته و فصل جاری این است که سال گذشته از دقیقه 60 به بعد به ما ناسزا می‌گفتند ولی امسال از دقیقه 30 به بعد شروع به فحاشی می‌کنند. باز هم تاکید می‌کنم آن کسی که از دقیقه 30 به بعد و در کل پیش از پایان 90 دقیقه، شروع به فحاشی می‌کند، فوتبالی نیست.

آیا معترضان بازی با نساجی روی آمدن به ورزشگاه را هم دارند؟
 
سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان افزود: به هر حال شرایط باید تغییر کند و به سمتی برویم که بگوییم واقعا فرهنگ‌سازی کرده‌ایم و فرهنگ‌سازی نیز این است که یاد بگیریم فوتبال 90 دقیقه است و در هر لحظه آن، ممکن است توپ وارد دروازه‌ها شود و یک تیم بازی باخته را با پیروزی از زمین خارج شود.

سوالم این است که آن کسی که از دقیقه 30 بازی با نساجی به من فحاشی کرد، وقتی که در دقیقه 95 مسابقه، نتیجه 2 بر یک را به سود ما روی تابلو ورزشگاه دید، چه حسی داشت؟ آیا دیگر خودش را به عنوان یک فرد فوتبالی قبول دارد و باز هم روی آمدن به ورزشگاه را دارند؟

وی افزود: تا چه زمانی می‌خواهیم خودمان را فریب دهیم و بگوییم این عده که فحاشی می‌کنند، هواداران واقعی فولاد نیستند؟ چگونه می‌شود با حضور این همه مامور انتظامی در ورزشگاه، نشود مانع از انجام چنین حرکاتی از سوی آن چند هوادرا که باعث تحریک بقیه هم می‌شوند، شد؟ باشگاه فولاد در فوتبال ایران یک برند محسوب می‌شود و کانون هواداران منسجمی دارد، ضمن این‌که این باشگاه از مدیریت قوی نیز بهره می‌برد. در هر صورت باتوجه به سابقه خوب باشگاه فولاد، کانون هواداران آن باید بتواند کنترل سکوها را به دست بگیرد.

آن‌هایی که می‌گویند فولاد را دوست داریم، علنی به تیم ضربه می‌زنند

پورموسوی خاطرنشان‌کرد: آیا آن هواداری که از دقیقه 30 به من فحاشی کرد، انتظار داشت مدیریت باشگاه بین دو نیمه من را کنار بگذارد؟ من در دیدار با نساجی بیشتر از این موضوع ناراحت شدم که در نیمه دوم  هنوز داور سوت آغاز بازی را بع صدا در نیاورده بود، باز هم هواداران شروع به فحاشی کردند و همین باعث شد بازیکنانم نتوانند بر خود مسلط باشند. همین‌هایی که می‌گویند فولاد را دوست داریم، به صورت علنی به تیم ضربه می‌زنند و چطور می‌شود یکی به عشق خودش ضربه بزند؟ پس اگر فولادی هستند، باید اجازه دهند 90 دقیقه بازی تمام شود و بعد شروع به اعتراض کنند.

ارزان‌ترین مربی لیگ برتر ایران هستم

وی تاکید کرد: حقیقتا با این رفتارها می‌خواستم از فوتبال خوزستان بیرون بروم. من سال‌های بسیاری در فوتبال زحمت کشیدم و وقتی پس از این همه سال به من بی‌احترامی می‌شود و نمی‌توانم فرزندم را با خودم به ورزشگاه بیاورم، چه فایده‌ای دارد. افتخار من این است که مربی فولاد هستم ولی باید بگویم پولی که من از این باشگاه گرفتم را راحت می‌توانم در لیگ یک نیز داشته باشم. شاید خیلی‌ها فکر کنند من به خاطر پولی که از این باشگاه گرفته‌ام، مانده‌ام. در حالی‌که من ارزان‌ترین مربی لیگ برتر ایران هستم و تنها عشق و علاقه‌ام به فولاد و شهرم باعث شده که بمانم ولی وقتی رفتار این عده هوادار را می‌بینم، می‌گویم از تیم بروم بهتر است تا فولادی که به آن علاقه دارم با آرامش بیشتری کار کند و ضربه نخورد. باز هم تاکید می‌کنم این فولاد تیم خوبی است و من به آن اعتقاد و باور دارم و به تنها چیزی که الان نیاز دارد، آرامش است.

تصمیمم برای خداحافظی نمایشی و احساسی نبود

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان افزود: به هر حال تصمیم من برای خداحافظی پس از بازی با نساجی، احساسی و نمایشی نبود و واقعا تصمیم داشتم این کار را انجام دهم اما بازیکنانم مانع از این کار شدند. به هر حال بازیکنانم من را می‌شناسند و می‌دانستند وقتی می‌گویم خداحافظی می‌کنم، این کار را می‌کنم و به همین دلیل نگذاشتند این کار صورت بگیرد.

اگر در دیداری علیه خوزستانی‌ها شعار قومیتی سرداده شود، تیمم را بیرون می‌کشم

وی در ادامه گفت: فوتبال خوزستان به خاطر اخلاق و غیرت مردم استان، در کشور معروف است و نباید سهل‌انگاری در راستای فرهنگ‌سازی هواداران باعث شود که این وجهه آسیب ببیند. پس باید باشگاه‌ها، کانون هواداران و ماموران انتظامی حاضر در ورزشگاه‌ها مانع از رفتارهای ناشایست برخی هواداران شوند و مردم نیز نباید بر اساس آن‌چه در فضای مجازی می‌بینند یا می‌شنوند، تحریک شوند. خود من اگر در حساس‌ترین بازی باشیم و علیه مردم خوزستان شعارهای قومیتی سر داده شود، مطمئن باشید تیمم را بیرون می‌کشم و برایم مهم نیست در آن دیدار سه بر صفر بازنده شوم زیرا هیچ چیز به اندازه مردم خوزستان برای من اهمیت ندارد و نمی‌گذارم کسی به مردم استانم بی‌احترامی کند.

مگر کار عجیبی انجام داده‌ام که می‌گویند من جادوگری می‌کنم؟

پورموسوی با گله‌مندی از کسانی که نمی‌گذارند خود او و تیمش با آرامش به کار خود ادامه دهند، عنوان کرد: وقتی که تیمم می‌برد، می‌گویند با جادوگری بوده است، بازی به تساوی کشیده می‌شود به من فحاشی می‌کنند، شکست می‌خوریم می‌گویند پورموسوی تیم را با دلالی بسته است و اگر بازی بدون گل به پایان برسد می‌گویند آنالیزور این تیم و مربیانش دلال هستند! واقعا نمی‌دانم باید به این اتفاقات چگونه نگاه کنم و چه بگویم. مگر من 15 برد متوالی به دست آوردم یا کار عجیبی انجام داده‌ام که می‌گویند جادوگری انجام می‌دهد و مگر من چه اتفاق غیرممکنی را ممکن کرده ام.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *