فروش اقلام دارویی داخلی برخی شرکت‌ها با چند برابر قیمت!


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت:با توجه به تحریم‌ها، برخی از شرکت‌های داخلی تجهیزات و اقلام دارویی خود را چند برابر قیمت مشابه خارجی به مراکز درمانی به فروش می‌رسانند که این امر در شرایط حاضر صحیح نیست.

به گزارش سادس، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: گاهی وضع قوانین به ضرر مردم تمام می‌شود؛ حقوق نجومی و قانون سقف ویزیت بیمار در ساعت به ضرر مردم است. شورای پول و اعتبار برای حقوق پزشکان و جراحان سقف تعیین کرد و در بخش دولتی برای حقوق بیش از ۷ میلیون تومان ۳۰ درصد مالیات کسر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین اظهار کرد: جای تأسف دارد که با برخی تصمیمات به جای اینکه ریشه حقوق نجومی در جای دیگر قطع شود به بخش درمانی کشیده شود و موجب این شود که پزشکان در مناطق محروم خدمت نکرده و در نهایت دود این قانون به چشم بیماران برود.

این مسئول توضیح داد: در درمانگاه‌های سرپایی متقاضی زیاد بوده و محدودیت ویزیت منجر به نارضایتی بیماران می‌شود چراکه بر اساس قانون تصویب‌شده، پزشکان باید هر ۲۰ دقیقه یک بیمار ویزیت کنند، بر این اساس هر پزشک طی ۴ ساعت تنها می‌تواند ۹ بیمار ویزیت کند که باید اذعان کرد تصویب قانون سقف ویزیت بیمار، موجب متضرر شدن مردم شده است.

وی در خصوص برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا رشته‌های تخصصی را در دانشگاه گسترش دهیم و در بخش علمی-پژوهشی و ایجاد توسعه برخی رشته‌ها اقدامات مهمی صورت گرفته است. از نظر امکانات، فضا و شرایط، دانشکده دندانپزشکی در کشور نمونه است، همچنین مرکز درمان اختلالات خواب و قطب آن در قزوین فعال است. همچنین برای راه‌اندازی پیوند کلیه در قزوین اقداماتی صورت گرفته که در آینده نزدیک، امکان ارائه این خدمت در قزوین فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تأمین منابع به‌سختی صورت می‌گیرد و بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی نیز در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید، از طرح‌های اولویت‌دار علوم پزشکی قزوین به احداث ساختمان پژوهشی در پردیس این دانشگاه، راه‌اندازی مرکز جامع سرطان، راه‌اندازی بیمارستان الوند و تکمیل بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی اشاره کرد.

مهرام در خصوص بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تصریح کرد: این بیمارستان جزو پروژه‌های ملی بوده و ردیف بودجه خاص خود را دارد و در حال واگذاری به پیمانکار جدید است که معمولاً ۵ سال برای احداث و یک سال نیز برای تجهیز زمان نیاز است، بنابراین تا ۶ سال آینده احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم اصرار به مصرف داروهای خارجی دارند، اظهار کرد: من خود داروی ایرانی استفاده می‌کنم و هیچ تفاوتی بین داروهای ایرانی و خارجی نمی‌بینم ولی گاهی مشاهده می‌شود که برخی پزشکان داروی خارجی تجویز کرده و مردم نیز می‌پندارند که داروی خارجی مؤثرتر از داروی تولید داخل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت: اگر داروی تاریخ گذشته در داروخانه‌ای عرضه شود داروخانه پلمب و پرونده برای دادستانی ارسال خواهد شد و از مردم تقاضا داریم داروخانه‌های گران‌فروش و محتکر را به معاونت غذا و دارو معرفی کنند؛ همچنین اگر احتکار دارو گزارش شود دارو کشف و در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه سالانه بیش از ۲ میلیارد هزینه تحمیلی برای دانشگاه علوم پزشکی برای افاغنه ساکن در قزوین است، ادامه داد: بر اساس آمار ۶۰ هزار افاغنه در استان وجود دارند که تنها ۱۷ هزار نفر آن‌ها قانونی وارد ایران شده‌اند و بار سنگین درمان بیماران و زایمان مادران افاغنه بر دوش دانشگاه علوم پزشکی است. دولت باید به‌صورت جدی در این امر واردشده یا ورود آن‌ها را به داخل کشور کنترل کنند و یا اینکه به آن‌ها کارت داده و تحت پوشش بیمه قرار دهد.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *