تعامل مثبت وزارت بهداشت و گمرک در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی


وزیر بهداشت گفت: همکاری و تعامل بیشتر بین وزارت بهداشت و گمرک جمهوری اسلامی، منجر خواهد شد تا مشکلاتی که در این مقطع برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارند، حل شود و آمادگی بیشتری برای مقابله با تحریم های جاری کسب کنیم.

به گزارش سادس، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با گمرک جمهوری اسلامی گفت: به اعتقاد صاحبنظران، گمرک جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد بی نظیر عمل کرده و توانسته در ارزیابی های بین المللی جایگاه ممتازی را کسب کند.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: به سهم خود به عنوان مسئول حوزه سلامت در نظام جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه از خدمات دکتر عسگری و همکاران و معاونین ایشان در گمرک جمهوری اسلامی ایران، تشکر می کنم، چراکه در گمرکات کشور کمک های شایانی ارائه داده اند و ضمن اینکه دقت و وسواس لازم را در جهت حفظ اموال عمومی مبذول می دارند، رعایت حقوق مردم به ویژه در حوزه سلامت را از اولویتهای کاری خود قرار داده و تا جایی که امکانات و تجهیزات اجازه می دهد به ساده سازی امور کمک می کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه ای برای تسریع و تسهیل امور دارد، تصریح کرد: در جلساتی که با گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شاهد بودیم که این دستگاه، برای برداشتن موانعی که برسرراه تمامی دستگاه ها از جمله حوزه سلامت وجود دارد، چند گام فراتر است و یکی از این گام های مهم نیز با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت بهداشت و گمرک برداشته خواهد شد.

دکتر هاشمی درخصوص مزایای این تفاهم نامه اظهار کرد: همکاری و تعامل بیشتر بین وزارت بهداشت و گمرک جمهوری اسلامی، منجر خواهد شد تا مشکلاتی که در این مقطع برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارند، حل شود و آمادگی بیشتری برای مقابله با تحریم های جاری کسب کنیم.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: امیدوارم همکاران ما در حوزه سلامت نیز با دقت و وسواس بیشتری از فرصت پیش آمده برای انجام ماموریت خود که همان صیانت از سلامت مردم است، نهایت بهره را ببرند.

همچنین، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه این مراسم گفت: در قالب این تفاهم نامه، بسیاری از مشکلاتی که در شرایط سخت در آینده ممکن است برای شرکت های دارویی، تجهیزات پزشکی، واردکنندگان، مواد اولیه و کارخانجات دارویی ایجاد شود، رفع خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه بدون شک منافع این تفاهم نامه متوجه مردم می شود، اظهار کرد: تولید کنندگان و وارد کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی کشور از بابت ترخیص کالا نگرانی نداشته باشند، چراکه تمامی امور با دقت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: همه ما تلاش خواهیم کرد و این تلاش جمعی باعث می شود تمام مردم آرامش بیشتری داشته باشند و چنانچه این آرامش برای اصحاب رسانه نیز فراهم شود که کارها با سرعت و دقت بیشتری در حال انجام است، مردم نیز از موهبت تلاش ها بهره مند خواهند شد.

به گزارش وبدا، هاشمی درخصوص تعامل سایر دستگاه ها با حوزه سلامت گفت: به کارگیری تلاشها محدود به گمرک نیست، در بخش نقدینگی نیز سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و خزانه داری کل و در بخش ارزی، بانک مرکزی نهایت همکاری را خواهند کرد، البته شکل کار اندکی تغییر کرده است و تا شیوه های نوین جای خود را باز کند، باید صبور بود.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد: می توان گفت همه درصدد هستند اموری که مربوط به سلامت است با نهایت دقت، وسواس و با سرعت بیشتری پیگیری شود و چنانچه کارها از مسیر قانونی انجام شده باشد و کالایی از مسیر قانونی وارد کشور شود، بدون تردید با حداقل توقف در گمرکات کشور، ترخیص خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *