کشف 575 فقره سرقت در البرز طي ايام نوروز/75 سارق دستگير شدند

فرمانده انتظامي استان البرز از کشف 575 فقره سرقت و دستگيري 75 سارق در استان طي ايام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار “کامراني صالح” در نشست خبري که پيش از ظهر امروز در ستاد فرماندهي انتظامي استان برگزار شد ضمن تشريح عملکرد نيروي انتظامي استان در ايام نوروز و اعلام برنامه هاي پليس استان در سال جاري، به عملکرد پليس راهور اشاره کرد و گفت: از 27 اسفند تا 15 فروردين ماه جاري بيش از 28 ميليون تردد در محورهاي مواصلاتي استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزايش داشته است.

وي به کاهش 26 درصدي تصادفات خسارتي و کاهش 30 درصدي تصادفات جرحي اشاره کرد و گفت: در سال جاري مجموع تصادفات کاهش 37 درصدي، تعداد مجروحان کاهش 30 درصدي و تعداد فوتي در تصادفات کاهش 38 درصدي را نشان مي دهد؛ همچنين پرحادثه ترين محور استان البرز در تعطيلات نوروزي، محور کرج – قزوين حدفاصل پل هشتگرد به سمت آبيک بوده است.

بررسي دلايل تصادفات در محورهاي استان البرز

فرمانده انتظامي استان البرز عمده ترين دلايل وقوع تصادف را تخطي از سرعت مطمئنه در معابر لغزنده، خستگي و خواب آلودگي رانندگان، تجاوز به چپ از خط وسط معابر و عدم توجه به جلو در حين رانندگي اعلام کرد.

سردار کامراني صالح، احصاء نقاط حادثه خيز محورهاي مواصلاتي و پيگيري آشکارسازي و ايمن سازي آن از اداره راه و شهرسازي، استقرار تيم هاي پليس و عوامل پياده در محل هاي حادثه خيز، برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، انجام گشت زني هاي هدفمند تيم هاي گشت پليس و حضور چشمگير در سطح محورها، راه اندازي گشت نامحسوس جاده اي و اعزام به محورهاي مواصلاتي استان براي برخورد با تخلفات خطرآفرين را جزو اقدامات مهم پليس البرز در پيشگيري از تصادفات اعلام کرد.

وي با تاکيد بر اينکه از 27 اسفند سال گذشته تا 14 فروردين ماه سال جاري با 40 هزار راننده متخلف برخورد شده است، گفت: در اين زمينه با افزايش 5 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستيم.

توقف 42 خودرو با خلافي بيش از يک ميليون تومان در البرز

فرمانده انتظامي استان البرز با اشاره به اينکه 42 خودرو با خلافي بيش از يک ميليون تومان توقيف شده اند، گفت: 48 راننده به دليل دارا بودن سابقه بيش از 30 نمره منفي به مدت 3 ماه و 634 راننده نيز به دليل اعتياد و ساير موارد شناسايي و به مدت 6 ماه از رانندگي محروم شدند.

سردار کامراني صالح در ادامه گفت: بيش از يک هزار و 600 دستگاه وسيله نقليه متخلف در طرح نوروزي سال جاري توقيف و به پارکينگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامي استان البرز با تاکيد بر اينکه خوشبختانه در حوزه پليس راهور کاهش 300 درصدي تصادفات فوتي و کاهش 30 درصدي تصادفات جرحي را شاهد هستيم، گفت: مهمترين علت تصادفات درون شهري در اين بازه زماني، سرعت و سبقت غيرمجاز بوده است.

کشف 250 کيلوگرم مواد مخدر در البرز

وي در ادامه به اقدامات پليس آگاهي اشاره کرد و گفت: کشف 575 فقره سرقت و دستگيري 75 سارق از اقدامات پليس آگاهي در ايام تعطيلات نوروز بوده است.

فرمانده انتظامي استان البرز در ادامه اين نشست به اقدامات پليس مبارزه با مواد مخدر استان در ايام نوروز اشاره کرد و گفت: از ابتداي سال جاري تا کنون حدود 250 کيلو گرم مواد مخدر کشف شده و 16 قاچاقچي، 96 توزيع کننده و 357 نفر نگهدارنده نيز دستگير شده و 800 معتاد نيز جمع آوري شده اند.

وي در خصوص اقدامات پليس پيشگيري استان گفت: با توجه به اهميت اجراي طرح هاي پاکسازي، اين موضوع در ايام نوروز نيز در دستور کار پليس البرز قرار داشت که در مجموع 800 طرح نقطه اي، 138 طرح منطقه اي و 14 طرح حجمي در سطح استان اجرايي شد.

فرمانده انتظامي استان البرز در ادامه اين نشست، با تاکيد بر اينکه در حوزه سرقت با کاهش 7 درصدي مواجه هستيم، گفت: در حوزه جرائم خشن نيز کاهش 46 درصدي مشاهده مي شود.

مبارزه با کالاي قاچاق يکي از راهکارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي

وي همچنين توزيع بيش از 200 هزار انواع محصولات فرهنگي در قالب کتاب، لوح فشرده، نقشه، بروشور، بانک اطلاعات شهري، استقرار ايستگاه نماز و توزيع اقلام و هداياي فرهنگي با موضوع نماز و احکام سفر در بين مسافران نوروزي، راه اندازي ايستگاه مشاوره و مددکاري و ارائه خدمات مشاوره به مسافران و شهروندان البرزي، اطلاع رساني هاي مستمر در رسانه هاي مختلف در خصوص وضعيت راه ها و ارائه هشدارها و توصيه هاي امنيتي و پليسي به شهروندان را جزو اقدامات معاونت اجتماعي نيروي انتظامي استان اعلام کرد.

سردار کامراني صالح در ادامه به برنامه هاي نيروي انتظامي در سال جاري که از سوي مقام معظم رهبري به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نامگذاري شده است، اشاره کرد و گفت: يکي از راهکارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي جلوگيري از قاچاق کالا است که پليس البرز در اين زمينه توفيقات خوبي کسب کرده است و در سال جاري نيز در اولويت کاري خود مبارزه با قاچاق کالا را به جد پيگيري مي کند.

ضرورت شناسايي محورهاي مواصلاتي ورود کالاي قاچاق

فرمانده انتظامي استان البرز با تاکيد بر اينکه مبارزه با جرائم اقتصادي در اولويت کاري پليس است، گفت: نيروي انتظامي در خصوص شناسايي محورهاي مواصلاتي که کالاهاي قاچاق رد و بدل مي شود اهتمام ويژه اي دارد تا با شناسايي عرصه را بر قاچاقچيان تنگ شده و مانع اختلال در اقتصاد کشور شوند.

وي برخورد با ارازل اوباش را يکي ديگر از برنامه هاي پليس استان در سال جاري اعلام کرد و گفت: برقراري انضباط اجتماعي از اهميت زيادي برخوردار است به همين منظور از همه تجهيزات و توان استفاده مي کنيم تا اين مهم برقرار شود.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *