رشد ۱۰۴ درصد رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از سد بوکان


مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به افزایش دو برابری متوسط بارندگی طی بهار امسال نسبت به متوسط نرمال اول تا ۳۰ اردیبهشت ماه گفت: هیچ ارگانی این افزایش را پیش بینی نکرده بود. همچنین با توجه به این بارندگی‌ها رهاسازی آب از حوضه سد بوکان به دریاچه ارومیه ۱۰۴ درصد رشد داشت.

به گزارش سادس، محمد حاج رسولی‌ها در نشست تخصصی نقد و بررسی چگونگی مدیریت تامین منابع آب لازم برای احیای دریاچه ارومیه گفت: پیش بینی بارش، متولیان مختلفی از جمله سازمان هواشناسی دارد. طی سال آبی گذشته با توجه به بارندگی‌ها در اردیبهشت ماه در سطح کشور دو برابر متوسط بارندگی در طول متوسط نرمال فقط از تاریخ اول تا ۳۰ اردیبهشت ماه اتفاق افتاد که هیچ ارگانی این را پیش بینی نکرده بود.

وی ادامه داد: سازمان هواشناسی با ارسال متنی اعلام کرده بود که در فروردین ماه سال ۹۷ میانگین بارش در غرب و شمال کشور کمتر از نرمال و دمای هوا افزایش نسبتا شدیدی خواهد داشت و میانگین بارش فصل بهار در سطح کشور کمتر از نرمال بلندمدت پیش بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه پیش بینی‌های سازمان هواشناسی یکی از سندهای ما برای مدیریت منابع آب است تصریح کرد: اتفاقی که در ورودی سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه طی اردیبهشت ماه افتاد دو برابر شرایط نرمال بود و بر این اساس تا اواسط اردیبهشت ماه امکان رهاسازی آب برای ما وجود داشت.

حاج رسولی‌ها افزود: قرار بود طی سال آبی گذشته ۱۷۰ میلیون متر مکعب از سد بوکان آب به دریاچه ارومیه رهاسازی کنیم که با توجه به بارندگی‌ها ۱۷۷ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شد. طی اردیبهشت ماه و در مرحله دوم رهاسازی نیز مجددا ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شد.

وی در پایان گفت: این ارقام نشان می‌دهد که رهاسازی آب به دریاچه ارومیه در حوضه سد بوکان ۱۰۴ درصد رشد داشته و به طور کلی در سطح حوضه ۶۹ درصد افزایش رهاسازی داشتیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *