آتش سوزی گسترده در انبار وسیع چوب


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در انبار ۱۰ هزار متری محل نگهداری چوب، خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با سادس، در موردآتش سوزی در یک انبار چوب اظهار کرد: ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب گذشته آتش سوزی گسترده‌ای در انبارهای چوب در چهاردانگه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اعلام شد . این منطقه خارج از حوزه استحفاظی شهرداری و آتش نشانی تهران بود؛ اما با توجه به این که همکاران ما نیاز به کمک داشتند نیرو و تجهیزات اعزام شد و شش ایستگاه با چندین دستگاه تانکر آب و خودروهای فوماتیک که از خودروهای تخصصی هستند به محل حادثه که عوامل آتش نشانی چهاردانه در آنجا حضور داشتند اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به این که محل حادثه یک ملک محصور به وسعت ۱۰ هزار متر مربع بود افزود: بخش اعظمی از این ملک با مقدار زیادی چوب ، تخته و بخصوص قالب های چوبی که به صورت ناایمن روی هم چیده شده بودند پوشیده شده بود و در بخش هایی ارتفاع چوب های روی هم به حدود ۴-۵ متر می رسید.

وی ادامه داد: زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند، تقریبا تمام بخش ها شعله ور بود و این در حالی بود که اطراف محوطه تعداد زیادی کارگاه و سوله مسقف وجود داشت که بیشتر آنها در کار چوب بری ، مبل سازی و نگه داری فوم ، ابر  و اسفند بودند؛ به طوریکه آتش به سرعت در حال سرایت به کارگاهها بود و اگر آتش به بخش های مسقف می رسید صد در صد عملیات با سختی های خاص خودش مواجه می شد.

ملکی با اشاره به اینکه ارتفاع آتش بسیار زیاد بود گفت: در بعضی از بخش ها ارتفاع شعله های آتش به بیش از ده متر یعنی ارتفاع یک ساختمان سه طبقه می رسید و شدت حرارت آتش به حدی بود که در بعضی از بخش ها نزدیک شدن به آن کار بسیار مشکلی بود. آتش نشانان با وجود تمام دشواری ها ، عملیات را آغاز کردند و آتش را تحت کنترل درآوردند و خوشبختانه از سرایت به اطراف و سوله ها و کارگاههای مجاور جلوگیری شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در مورد خسارات این حادثه گفت: این آتش سوزی نیز مانند حوادث مشابه خسارت مالی زیادی به همراه داشت اما خوشبختانه مصدومیت حادی رخ نداد.

ملکی با اشاره به این که آتش نشانان تهرانی ساعت۳:۵۸ محل را ترک کردند گفت: با اتمام کار آنها محل برای لکه گیری و انجام مراحل پایانی و همینطور بررسی علت حادثه، تحویل عوامل آتش نشانی چهاردانگه شد.

وی با اشاره به اینکه حوادث مشابه افزایش پیدا کرده است گفت: علی رغم این که همکاران ما در این منطقه وظایف بازرسی خود را به خوبی انجام می دهند نیاز است که دستگاههای نظارتی و بازرسی ورود موثرتری داشته باشند و وضعیت شهرک های صنعتی و کارگاهها، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. چه بسا اگر نیاز است باید در شهرک های صنعتی بزرگ، تجهیزات آتش نشانی راه اندازی شود تا در لحظات اول اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *