احمدی‌صفا: بوکسورهای سبک وزن ایران به حمایت نیاز دارند


امید احمدی‌صفا

ملی پوش وزن ۴۹ کیلوگرم بوکس معتقد است، بوکسورهای اوزان سبک ایران نیاز به حمایت دارند.

امید احمدی‌صفا در گفت و گو با سادس، با اشاره به کسب مدال طلا در مسابقات جایزه بزرگ اولان باتور مغولستان، گفت: در این دور از مسابقات نزدیک به ۱۵ تیم حضور داشتند که تیم‌هایی چون قزاقستان، هند، کره شمالی، کره جنوبی، چین و چین‌تایپه از جمله این تیم‌ها بودند. سطح مسابقات به دلیل حضور تیم‌های خوب آسیایی بالا بود و خوشحالم که توانستم مدال طلای این تورنمنت را برای ایران کسب کنم.

بوکسور سبک وزن تیم ملی در خصوص مبارزات خود نیز توضیح داد: بازی اول من با نماینده نخست کشور میزبان (مغولستان) در این وزن بود که توانستم او را شکست دهم. در مبارزه دوم نیز مقابل حریف چینی قرار گرفتم که با پیروزی مقابل این بوکسور در مرحله سوم به مصاف حریف قزاق که از سبک وزن‌های خوب آسیا است رفتم. در مرحله نیمه‌نهایی نیز مبارزه سختی بود که پس از آن باید در فینال با نماینده هندوستان مبارزه میکردم که خوشبختانه توانستم مدال طلای این وزن را با شکست رقبا کسب کنم.

احمدی‌صفا ادامه داد: خوشحالم که با کسب مدال طلا در این تورنمنت سنگین توانستم به همه نشان دهم که سبک وزن‌های ایران بوکسورهای خوبی هستند و اگر در چنین تورنمنت‌هایی به دفعات بیشتری عازم شوند، آینده روشنی را خواهند داشت. مطمئنا با بیشتر شدن این اعتمادها، موفقیت سبک وزن‌های ایران در تورنمنت‌های مختلف و حتی بازی‌های آسیایی و المپیک، دور از دسترس نیست.

دارنده‌ی مدال طلای تورنمنت اولان باتور مغولستان افزود: همه می‌دانند که هر چه تعداد بازی‌های تدارکاتی بیشتر باشد و شرایط برای سبک وزن‌های ایران هم  فراهم شود، موفقیت دور از دسترس نیست. مربیان بوکس ایران باید به سبک وزن‌ها اعتمادکرده و با اعزام ‌آن‌ها به تورنمنت‌های مختلف از سبک وزن‌ها حمایت کنند. حضور در تورنمنت‌های مختلف باعث می‌شود رقبای خود را بشناسیم و  کشورهای دیگر نیز بوکسورهای سبک وزن ایران را بشناسند.

او افزود: امیدوارم که مسئولان به بوکس بهای بیشتری دهند تا مانند این مسابقات پرچم ایران را این بار در بازی‌های آسیایی و المپیک بالا برده و  مدال آوری کنیم.

امید احمدی‌صفا در پایان این گفت و گو ضمن قدر دانی و تشکر از زحمات کادرفنی تیم ملی، تصریح کرد: از همه‌ی مربیان و به خصوص کادرفنی تیم ملی ممنونم که من را به عنوان بوکسور اعزامی به بازی‌های آسیایی انتخاب کرده‌اند. امیدوارم بتوانم مانند این مسابقات جواب اعتماد مربیان را در بازی‌های آسیایی داده و آن‌ها را رو سفید کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *