از آمادگی برای جشن پیروزی در فوتبال تا وضعیت سفید بازار دارو


اخبار امیدبخش موضوع اصلی اکثر خبرهای گروه اجتماعی سادس در روزی بود که با خودنمایی خبرهایی از جنس  اقتصاد و سیاست در سرخط اخبار پایگاه خبری‌ها آغاز شد.

به گزارش سادس، گروه اجتماعی پایگاه خبری سادس، امروز چهارم تیرماه ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرد؛ در این روز خبرنگاران این گروه پیگیر خبرهایی از ورود خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی، وضعیت دارو، احداث خطوط جدید متروی تهران، تمهیدات ترافیکی برای شادی مردم پس از دیدار با پرتغال و … بودند و سعی کردند تا در میانه خبرهایی که انتشارش کام مردم را تلخ می‌کند، خبرهایی امیدبخش  را مخابره کنند. 

موضوع روز: ورود خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی و بازی ایران-پرتغال

در همین راستا تعدادی از خبرنگاران اجتماعی سادس آخرین پیگیری‌های خود از ورود خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار دو تیم ایران و پرتغال را روی خروجی منتشر کردند. ماجرای ورود خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی که از همان ابتدا حاشیه‌ساز شده و در جریان دیدار ایران با پرتغال نیز تا دقیقه ۹۰ لغو شده بود، این‌بار زودتر از قبل به نتیجه رسید و بر همین اساس نیز استانداری تهران به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی تهران مجوز ورود خانواده‌ها به ورزشگاه را صادر کرد. استانداری تهران تا کنون دو اطلاعیه را در این خصوص منتشر کرده که در اطلاعیه اول با تاکید بر اینکه «هیچ مشکلی برای تماشای مسابقه ایران و پرتغال در ورزشگاه آزادی وجود ندارد» آمده است:  تمامی تمهیدات لازم برای تماشای مسابقه امشب میان تیم‌های ملی ایران و پرتغال اندیشیده شده است و مردم می‌توانند برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه آزادی مراجعه کنند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.» ( متن کامل اطلاعیه اول را اینجا بخوانید.)

اطلاعیه دوم استانداری نیز درباره خرید بلیت و  ورود به ورزشگاه آزادی بود که بر اساس آن از خانواده‌ها خواسته شده بود که بدون بلیت به ورزشگاه مراجعه نکنند و  بلیت خود را نیز از سایت سینماتیکت تهیه کنند. 

در میان خبرهای مرتبط با حضور در ورزشگاه، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز با اشاره به بازتاب اجتماعی مثبت حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم ملی ایران در جام جهانی در گفت‌وگویی با خبرنگار گروه خانواده ایسناگفت: امیدواریم که حضور خانواده‌ها در ورزشگاه تبدیل به اتفاقی رایج و متداول شود تا بانوان بتوانند از این به بعد در ورزشگاه حضور پیدا کنند. حضور خانواده‌ها در ورزشگاه، اتفاق خوبی است. اولین بار این مجوز روز چهارشنبه صادر شد و بازتاب اجتماعی بسیار مثبتی را نیز به همراه داشت. این اقدام هم بخشی از نشاط اجتماعی را برای مردم فراهم کرد و هم باعث ایجاد وحدت و انسجام اجتماعی شد. به این ترتیب طیفی از مردم شامل جوانان و خانواده‌ها توانستند درباره موضوعی که نه سیاسی است و نه تبعات منفی اجتماعی دارد دور یکدیگر جمع شوند و به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند. ( متن کامل این گفت‌وگو را اینجا بخوانید )

البته امروز پلیس نیز از حضور در کنار مردم برای جشن شادی پس از برد تیم ملی فوتبال کشورمان خبر داد. سردار تقی مهری،  رییس پلیس راهور ناجا که دیروز سخنانش در مورد ممنوعیت حمل حیوانات در خودروها مورد توجه قرار گرفته بود، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی سادس پیش‌بینی کرد که ایران در مصاف با پرتغال به پیروزی خواهد رسید و گفت:‌« امیدوارم که فوتبالیست های تیم ملی کشورمان موفق باشند، در دو بازی گذشته مردم ما از عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان راضی بودند و در دیدار با تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز همه دیدند که عزیزان ما تمام تلاش خود را کردند؛ به طوریکه در این بازی ما شاهد بودیم که گرچه ظاهرا باختیم اما مردم راضی بودند چراکه بازیکنان با جدیت در مقابل حریف بازی کردند و ان شاالله در این دیدار نیز ملی پوشان فوتبال کشورمان موفق خواهند شد.

رییس پلیس راهور ناجا درباره تدابیر پلیس راهور درصورت پیروزی تیم ملی و شادی مردم در خیابان ها و معابر نیز به سادس گفت: طرح‌های ترافیکی پلیس در بازی تیم فوتبال کشورمان با مراکش و اسپانیا نیز به اجرا در آمد و ما در آماده باش بودیم. نه تنها برای دیدار با پرتغال ، بلکه برای هر برنامه “شادی مردمی” در آینده نیز تمهیدات ترافیک را پیش بینی کردیم و پلیس در کنار مردم است. ما در این خصوص آمادگی لازم را داریم و حتی اگر این طرح تا صبح هم باشد ما در آماده باش خواهیم بود. ( متن کامل این گفت‌وگو را اینجا بخوانید)

وضعیت عادی در بازار دارو

وضعیت عادی در بازار دارو خبری بود که دکتر ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت امروز از آن خبر داد تا به حواشی در مورد بحران در بازار دارویی کشور پایان دهد، او با بیان اینکه در حوزه دارو شرایط‌مان به وضعیت عادی بازگشته و در زمینه داروهای ژنریک و برند ژنریک هیچ کمبودی نداریم،‌ گفت: باید پرسید در دو ماهه اخیر چقدر از کالاهای خارجی دچار کمبود یا افزایش قیمت شدند؟. این در حالیست که وزارت بهداشت، تولید کنندگان و وارد کنندگان دارو سینه سپر کرده‌ایم و اعلام کرده‌ایم که کل افزایش قیمت دارو برای امسال تنها ۹ درصد خواهد بود. این موضوع دستاورد بزرگی است. در حال حاضر هیچ شرکت دارویی وجود ندارد که بگوید ارز ۴۲۰۰ تومانی خواسته‌ایم اما به ما نداده‌اند. بنابراین یک سیستم رسیدگی سریع گذاشته‌ایم و بانک مرکزی هم از مبادی قانونی به ما کمک می‌کند. ( متن کامل را اینجا بخوانید)

افزوده شدن دو خط جدید به شبکه متروی تهران

صبح امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برای بررسی وضعیت خط ۶ و۷ مترو ضمن بازدید از خطوط، از ایستگاه‌های دولت آباد، بعثت، خراسان، میدان شهدا، امام حسین در خط ۶ و ایستگاه‌های میدان صنعت و … در خط ۷ بازدید کردند. حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید گفت:‌ برای اتمام این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع لازم است، این در حالی است که شهرداری منابع نقدی ندارد و ادامه کار تنها با تهاتر امکان‌پذیر است.

 مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز با بیان اینکه برای تکمیل خط شش نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: البته تامین منابع و ثبت سفارش باید در یک بستر زمانی فوری صورت گیرد. چرا که از ۱۵ مردادماه وارد فاز جدید می‌شویم و وارد کردن مواد لازم سخت می‌شود. ما برای خرید تجهیزات این خط کمتر از ۴۵ روز فرصت داریم که باید هر چه سریع‌تر این مهم حل و فصل شود.

علی امام، مدیرعامل مترو نیز در این بازدید گفت:‌امیدواریم در سال جاری بخش‌هایی از این خط و تا پایان سال آینده کل خط ۶ را به بهره‌برداری برسانیم. ( متن کامل را اینجا بخوانید )

پایان عملیات دنا

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پایان عملیات جستجو در ارتفاعات دنا به تشریح این عملیات پرداخت و به خبرنگار حوادث سادس گفت:‌ امروز این عملیات به پایان رسید و امدادگران ما در سخت‌ترین شرایط ایثارگرانه کار کردند و در طول این مدت تمام تلاشمان این بود که بتوانیم با یافتن پیکر مسافران این هواپیما تسلی خاطر خانواده‌های آنها و بازماندگان‌شان باشیم. ( متن کامل را اینجا بخوانید )

اعلام میانگین درآمد روستائیان

امروز  نشستی مشترک میان روسای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، جمعیت هلال احمر با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی برگزار و  مقرر شد کمیته‌ای با بررسی ظرفیت‌های قانونی پرداخت خسارت به آسیب دیدگان حوادث طبیعی نظیر خشکسالی و زلزله تشکیل شود تا شیوه پرداخت حق بیمه خانوارهای روستائی و عشایر مناطق آسیب دیده از سوی دولت تعیین و به اجرا درآید. در این نشست مشترک دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در شرایط فعلی کشور بویژه با توجه به فشار ناشی از تحریم های ناعادلانه، یکی از مهمترین راهکارهای تعمیم و گسترش خدمات اجتماعی است تا ضربه پذیری گروه های کم درآمد کاهش یابد. ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور یا به عبارتی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار کشور در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند که این افراد جزو محروم ترین گروه‌های کشور هستند. بنابر مطالعات انجام شده درآمد روستائیان بطور میانگین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که ۵۵ درصد کمتر از شهرنشینان است . همچنین این درآمد در مناطق مختلف دچار نوسان است به گونه ای که در میان شهرستان های مختلف کشور تا ۳۲۰ درصد در نوسان است. ( متن کامل را اینجا بخوانید )

گرم شدن تمام استان‌های کشور در بهار 

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست سادس، از افزایش  هشت دهم درجه‌ای دما در بهار سال جاری نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: در فصل بهار در هیچ استانی کاهش دما ثبت نشد. متوسط دمای بلندمدت کشور در فصل بهار ۲۰.۳ درجه سلسیوس بود بنابراین امسال در فصل بهار میانگین دمای کشور نسبت به مدت مشابه در بلندمدت ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش داشت.در بهار امسال هیچ استانی نداشتیم که نسبت به میانگین بلندمدت خود کاهش دما داشته باشد. با این وجود استان‌های مرکزی، همدان و تهران طی سه ماه گذشته کمترین افزایش دما را در بین سایر استان‌ها تجربه کردند. ( متن کامل را اینجا بخوانید )

مهلت ثبت‌نام جهش تحصیلی دانش آموزان

 محمدحسن عظیم عراقی،معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی  نیز امروز در مراسم  افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان حاضر شد و  با اشاره به فرایند جهش تحصیلی گفت: سال گذشته نزدیک به ۱۰ هزار نفر برای جهش تحصیلی ثبت نام کردند. پیش بینی می‌شود برای امسال نیز تا ۱۵ مرداد پایگاه‌های خود را برای ثبت نام جهش فعال نگه داریم.سال گذشته ۳۴۷ هزار کودک پیش دبستانی و یک میلیون و ۳۳۰ هزار کودک بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند و از این تعداد نزدیک به ۱۰ هزار نفر برای جهش تحصیلی ثبت نام کردند. ( متن کامل را اینجا بخوانید )

پربازدیدترین‌ها

در میان پنج خبر دارای بیشترین بازدید در گروه اجتماعی سادس نیز سه خبر از گروه حوادث، یک خبر از گروه خانواده و یک خبر از گروه شهری بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داده که در ادامه آمده است:‌

هیچ مشکلی برای تماشای مسابقه ایران و پرتغال در ورزشگاه آزادی وجود ندارد

آمادگی راهور برای شادی مردم پس از دیدار با پرتغال

واکنشی به آمار اعلامی افزایش «ازدواج» و توقف رشد «طلاق»

سرقت از منازل شمال تهران در حضور صاحبخانه‌ها

پایان عملیات حادثه “دنا” بعد از ۶ ماه

 انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *