ایمنوتراپی انقلابی در درمان سرطان


دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با اشاره به اینکه ایمنوتراپی به عنوان انقلابی در درمان سرطان در این همایش مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، گفت: درمان سرطان در کشور بر اساس راهنماهای بالینی انجام خواهد شد.

به گزارش سادس، دکتر پیام آزاده در آستانه برگزاری سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با اشاره به اینکه وضعیت درمان سرطان در گذشته به صورتی بود که سلیقه‌ای عمل می‌شد،‌ گفت: همه کشورهای توسعه‌یافته راهنمای بالینی درمان سرطان دارند و در ایران این اقدام آغاز شده و پزشکان، بیمه‌ها و … تابع این راهنما خواهند بود.

عضو کمیته رادیوتراپی کشور اعلام کرد: اکنون تولید داروهای ضدسرطان در ایران در حوزه‌های شیمی‌درمانی،‌ هورمون‌درمانی و هدفمند موفقیت بسیار بزرگی داشته که نتایج بسیار مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

آزاده عنوان کرد: در کشور ما سالانه کنفرانس‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله سرطان برگزار می‌شود، در حالی که در بسیاری از کشورها این چنین نیست و امسال ما تصمیم گرفتیم که کنفرانسی را با تغییرات جدید برگزار کنیم و موضوعات‌ اصلی را در آن مطرح کنیم.

وی اعلام کرد: از اساتید داخل و خارج کشور در این کنگره دعوت شده است تا در ارتباط با سرطان‌های شایع مباحثی داشته باشند و بر همین اساس در ایران کارگروهی تشکیل و تغییرات رخ‌ داده مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، وی افزود: ایمنوتراپی انقلابی در درمان سرطان است که یکی از محورهای سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران است.

آزاده گفت: سرطان‌های شایع کشور از جمله پستان،‌ گوارش و ریه در کنگره مورد بحث قرار می‌گیرند. همچنین در درمان سرطان ریه تغییرات زیادی حاصل شده که این موضوع نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تم این کنفرانس نیز متفاوت از قبل بوده و راجع به مسائل پزشکی قانونی در سرطان، ژنتیک، موضوعات خانوادگی و ارثی سرطان بحث و گفت‌وگوهایی مطرح خواهد شد.

سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران ۲۸ تا ۳۰ آذر در هتل المپیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *