آغاز آزمایشی رتبه‌بندی مدارس غیردولتی/ تاثیر رتبه‌بندی در «شهریه»


مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از آغاز رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در تهران به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: پایلوت رتبه‌بندی تا اسفندماه جاری ادامه خواهد داشت.

مجید تهرانیان در گفت‌وگو با سادس، درباره زمان اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس غیردولتی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته سند رتبه‌بندی مدارس غیردولتی تدوین شده، استانداردهای لازم احصاء و شاخص‌ها تعریف شده‌اند.

وی افزود: اجرای آزمایشی طرح رتبه‌بندی مدارس از یک ماه گذشته به صورت آزمایشی در ۶۰ مدرسه استان تهران آغاز شده است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قرار است اجرای رتبه‌بندی تا اسفندماه سال جاری ادامه داشته باشد گفت: طی اجرا مشکلات اجرایی در شاخص‌ها مشخص می‌شود. با پایان مهلت دوره آزمایشی، اجرای مرحله به مرحله طرح رتبه‌بندی را انجام می‌دهیم.

تهرانیان در پاسخ به اینکه آیا رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در الگوی شهریه مدارس تاثیر خواهد داشت یا خیر؟ گفت: بعد از آنکه رتبه‌بندی انجام شد یقینا در میزان شهریه مدارس تاثیرگذار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه الگوی شهریه مدارس غیردولتی در سال جاری بر اساس آیتم‌های متفاوتی از جمله برنامه‌ها و امکانات آموزشی و پرورشی، فضای فیزیکی، منطقه جغرافیایی و… تعیین و اعلام شد عنوان کرد: شهریه ثابت و مصوب مدارس غیردولتی در کشور به صورت میانگین نسبت به سال گذشته ۱۳.۵ درصد رشد یافته است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: کلیه قراردادها به صورت الکترونیکی صادر می‌شوند و دیگر قرارداد دستی نداریم گفت: اگر مدرسه‌ای تخلف کند و طبق الگوی شهریه قرارداد منعقد نکند به صورت جدی با آن برخورد خواهد شد و شهریه اضافی مسترد می‌شود، ضمن آنکه ناظر مقیم تا پایان مهلت ثبت نام در مدرسه متخلف مستقر می شود تا از وقوع تخلفات دیگر جلوگیری شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *