قاچاق موبایل ۱۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر می‌‌زند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاچاقچیان را مانع اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: قاچاق موبایل به تنهایی سالانه یکهزار میلیارد تومان به اقتصاد ایران لطمه می‌زند.

به گزارش سادس قاسم خورشیدی در بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک موضوع ملی است و در زمینه مبارزه با آن، کاملاً جدی هستیم؛ اما باید سطح عرضه را کنترل کرد؛ این در شرایطی است که مسئولان کشور هم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که قاچاق کالا یکی از موانع جدی تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید به شکل اساسی رفع و حل شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بارها از طریق رسانه‌های جمعی و دیگر روش‌ها، از اتاق اصناف و واحدهای صنفی در خواست شده که خود مسقیما نسبت به جمع‌آوری کالاهای قاچاق اقدام کنند تا نیازی به ورود بازرسان و دستگاههای متولی نباشد.

وی تصریح کرد: فروشندها و واحدهای صنفی که در گذشته کالاهای قاچاق را خریداری کرده‌اند، باید کالا را از هرکس که خریده‌اند به او بازگردانند؛ در واقع آنها نباید کالای قاچاق را خریداری می‌کردند و مسئولیت توزیع آن را بر عهده می‌گرفتند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این پرسش که آیا برای جلوگیری از عرضه کالای دیجیتال قاچاق برنامه دارید؟ گفت: قاچاق موبایل حدود هزار میلیارد تومان در سال به اقتصاد کشور خسارت می‌زند، این در حالی است که ساماندهی واحدهای صنفی گوشی‌های تلفن همراه  از جمله ثبت و شناسه‌دار کردن آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است. بنابراین با این کار زمینه برای استفاده از تلفن‌های قاچاق به حداقل و حتی به صفر خواهد رسید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *