کشف اکلیل سرنج از مغازه‌ منفجر شده در بازار تهران


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در یک مغازه محصولات شیمیایی در ناصر خسرو خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با سادس، دراین‌باره گفت:‌ وقوع حادثه حریق در یک مغازه عرضه ونگهداری موادشیمیایی در ساعت 14:49 امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به همراه گروه “هذمت” به محل حادثه واقع در محله ناصرخسرو  اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک مغازه کوچک به مساحت حدود پنج متر مربع با زیرزمینی به همین مساحت رخ داده و دود زیاد حاصل از سوختن این مواد نیز فضا را پرکرده بود. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه داخل این مغازه بیش‌از 20 گالن از انواع موادشیمیایی و قابل اشتعال وجود داشت، گفت: حین عملیات اطفای حریق در یکی دو بشکه از موادشیمیایی انفجار خفیفی رخ داده که همین انفجارها منجر به مصدومیت سطحی دو آتش نشان شد که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

ملکی با اشاره به ادامه اطفای حریق گفت:‌ با توجه به شیمیایی بودن مواد، دود برخواسته از این مواد نیز به شدت سمی و خطرناک بود. همچنین آتش نشانان حین عملیات مقادیری اکلیل سرنج که عمدتا برای ساخت موادمحترقه در چهارشنبه سوری استفاده می‌شود را در این محل پیدا کردند. 

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان مدتی بعد موفق به مهار و اطفای کامل حریق شدند، گفت:‌ عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند تا تیم کارشناسان آتش‌نشانان اقدامات خود برای بررسی علت حادثه را آغاز کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران با اشاره به این حادثه گفت:‌ کارکردن با مواد شیمیایی و همچنین نگهداری از  آنها تابع اصول خاصی است که همواره باید رعایت شود.  موضوع دیگر نیز ضرورت جابجایی مشاغل خطرناک اینچنینی از مرکز شهر است، خوشبختانه با اقدامات شهرداری بسیاری از این واحدهای صنفی از مرکز شهر منتقل شدند اما چند مغازه دیگر هم باقی‌مانده‌اند که باید هرچه سریعتر از این محل تخلیه شوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *